vrijdag 13 december 2013

Gel nagellak voor thuis. Essence vs Sensationail


Waar ik de laatste tijd helemaal gek op ben is gel nagellak om thuis te gebruiken! Ik ben nog nooit echt naar een nagel salon geweest omdat ik dit altijd te duur vond eigenlijk en heb altijd vrij slappe nagels gehad waardoor mijn nagels nooit mooi lang konden groeien. Wel ben ik erg gek op nagellak dragen. Toen ik op internet las dat er een aantal merken met beter betaalbare gel nagellak kwamen was ik hier erg benieuwd naar! Inmiddels heb ik 2 merken thuis liggen die ik graag wou vergelijken.
Gel nagellak is een nagellak die je op doet zoals gewone nagellak maar in plaats van dat dit lang moet drogen laat je het hard worden onder een lamp. Hiervoor kun je een LED lamp of een UV lamp gebruiken. Ik gebruik zelf een LED lamp van essence omdat deze goedkoop was en UV lampen zijn schadelijker voor je huid. Gel nagellak is harder dan gewone nagellak waardoor je eigen nagels de kans krijgen om langer te groeien zonder af te breken. Ook kun je gel nagellak in allemaal verschillende kleurtjes krijgen en blijft het langer zitten dan normale nagellak.

Eerst heb ik de gel nagel set van Essence aangeschaft. Deze is een stuk goedkoper dan andere merken en dat maakte dat ik er erg benieuwd naar was. In het begin moest ik erg wennen aan de structuur hiervan. De nagellak was dik en een beetje lastig aan te brengen. Als je teveel nagellak op doet glijd de nagellak al snel naar de randjes en dit geeft geen mooi resultaat. Je wilt natuurlijk geen harde gel nagellak op je huid hebben!

Na een paar keer proberen had ik het onder de knie. Dunne laagjes aanbrengen en proberen niet te knoeien. De eerste keer bleef mijn nagellak ongeveer een week zitten. Essence belooft 10 dagen maar dit haalde ik helaas niet. Echter na een tweede en derde keer dit product aangebracht te hebben merkte ik dat de nagellak steeds slechter bleef zitten. Uiteindelijk was het er vaak na een dag al af. Ik denk dat dit komt doordat mijn nagels langer groeiden en daardoor iets flexibeler waren waardoor de gel nagellak er gemakkelijker af ging. Essence heeft een peel off systeem wat in houd dat je de gel nagellak er na de tijd zelf weer af kunt trekken (of met een bokkenpootje voorzichtig los maken). Dit had dus wel als nadeel dat de nagellak minder goed bleef zitten. Ook merkte ik dat de nagellak na de lamp krom bij de randjes. Wat als gevolg had dat de nagellak niet mijn hele nagel bedekte maar er kleine randjes zichtbaar waren. Naast dat dit er niet mooi uit ziet, gaat het er daardoor ook sneller af. Ik vond het wel een voordeel dat je bij essence je eigen nagellak tussen de base en topcoat kon aanbrengen. Zo kun je je eigen nagellak toch nog gewoon gebruiken!

Na een aantal gefrustreerde pogingen heb ik besloten om ook Sensationail aan te schaffen. Dit merk is duurder in aanschaf, maar ik hoefde gelukkig geen lamp meer te kopen. Ik heb de essentials kit aangeschaft met daarin een base/topcoat, een primer, een bokkenpootje, pluis vrije doekjes, cleanser en een nagelvijl. Hier betaal je normaal 20 euro voor, maar toen er korting was bij bol.com heb ik deze set aangeschaft voor 15 euro. Best betaalbaar nog dus. Ik heb er nog een 'remover tool' bij gekocht, hiermee kun je de gel nagellak gemakkelijker verwijderen. 
Al snel merkte ik dat deze nagellak veel prettiger aanbrengt dan die van Essence. De nagellak is een stuk dunner. Eigenlijk zoals gewone nagellak. Dit geeft een veel mooier resultaat vind ik zelf. De nagellak wordt wel goed hard onder de essence lamp en ik ben hier zeer tevreden over. Het is wel een nadeel dat je hier officieel niet je eigen nagellak tussen kunt aanbrengen. Ik heb dit wel geprobeerd maar ik merkte dat het dan veel korter bleef zitten. Ook heb ik geprobeerd om er gewone nagellak over heen aan te brengen. Dit werkte wel iets beter, maar alsnog blijft het minder goed zitten dan wanneer je een kleur gel nagellak van Sensationail gebruikt. Gelukkig is er wel aardig wat keuze in kleurtjes. Wanneer ik dit gebruik blijft de gel nagellak wel 10 tot 14 dagen zitten. De gel nagellak van Sensationail is te verwijderen met aceton. Dit is natuurlijk wel een beetje uitdrogend voor je nagels maar mijn nagels waren niet beschadigd nadat ik het verwijderd had. Ik smeer mijn nagels goed in met een vette crème voordat ik weer gel nagellak aanbreng.

Voor- en nadelen Essence:
+ peel off systeem, beschadigd je nagels niet
+ te gebruiken met gewone nagellak
+ goedkoper
- blijft minder goed zitten bij lange nagels
- dikkere substantie wat een minder mooi effect geeft
- de nagellak krimpt bij de randen

Voor- en nadelen Sensationail:
+ blijft erg goed zitten!
+ een redelijk aanbod aan kleurtjes
+ dunnere substantie
- duurder
- blijft minder goed zitten met gewone nagellak, maar is niet onmogelijk
- verwijderen met aceton wat minder goed voor je nagels is

Hier heb ik Sensationail op met een glitterlak van Deborah Lippmann er tussen
Zelf ben ik het meest tevreden met de set van Sensationail. Ik vind het prettig dat dit goed blijft zitten en mijn nagels beschermd tegen afbreken en ik vind het resultaat mooier dan de lak van Essence. Dit wil niet zeggen dat ik de gel nagellak van Essence waardeloos vind. Het werkt wel, alleen heeft het wat meer een gebruiksaanwijzing dan Sensationail. Het is wat lastiger om juist aan te brengen en lang op je nagels te laten zitten. Houd er overigens rekening mee dat dit mijn mening is en de ervaring per persoon verschillen kan.

Sinds ik gel nagellak gebruik wil ik eigenlijk niet meer zonder! Eindelijk mooie lange nagels en de gel nagellak glimt ook erg mooi.

Wat is jou mening over gel nagellak? En welke set zou jij aan willen schaffen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen