dinsdag 19 augustus 2014

Een olifantje

Ik kwam op pinterest een foto tegen van dit leuke olifantje. Gelijk werd ik enthousiast en ben op zoek gegaan naar het patroon. Deze kwam van allaboutami.com. Zij heeft het patroon vertaald in het Engels. Ik had nog mooi lichtblauw garen liggen en heb hiervan het olifantje gehaakt.

Om het af te maken heb ik voor rood stof met witte stipjes gekozen. Naar mijn mening maakt dit het olifantje helemaal af. Toch net iets meer kleur en wat vrolijker. Op de website van allaboutami heeft zij ook nog van vilt kleine slagtanden gemaakt. Dit durfde ik zelf niet helemaal aan. Ik was bang dat ik dat niet netjes zou krijgen en dat het mijn olifantje zou verpesten. En zo vind ik het resultaat ook hartstikke leuk! Is het niet schattig?

Momenteel staat dit olifantje op onze tv-meubel en ik heb er al veel reacties op gehad. Als ik niet op pas heb ik straks mijn hele appartement vol amigurumi's staan haha.
Ik vond dit olifantje erg leuk om te maken. Doordat het lichaam één geheel is had ik niet meer het gedoe om alle ledematen er aan te naaien. Dit vind ik persoonlijk altijd een vervelend klusje en wil soms ook nog wel eens mis gaan. Nu kon ik lekker aan één stuk door haken. Zelfs zijn slurf hoefde ik niet vast te naaien, deze haak je gewoon aan het lichaam vast doordat je van te voren een gat over laat. Eigenlijk hoefde ik dus alleen zijn oren en het schattige staartje vast te maken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik zit er zelfs aan te denken om misschien een tweede te maken, maar dan een beetje groter en in een andere kleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen