zondag 28 december 2014

Recente haak projecten..


Ik doe graag honderd dingen tegelijkertijd, wat maakt dat ik overal in huis wel projectjes heb liggen. Toch probeer ik mezelf voor te nemen alles uiteindelijk wel af te maken. Anders is het zonde van al dat werk. De laatste tijd heb ik weer een aantal dingen afgemaakt. In de periode voor kerst krijg ik vaak veel inspiratie en er zijn zoveel leuke patroontjes te vinden voor amigurumi's!


Allereerst ben ik met deze poppetjes begonnen. Officieel zijn het de kerstelfjes uit het Winter wonderland boek. Zelf vind ik dit niet echt op elfjes lijken. Ze hebben geen punt oren en in mijn ogen hebben elfjes groene pakjes aan. Maar ze zijn wel erg schattig en leuk om te maken!
Ik vond het wel prettig dat ze snel klaar zijn, want zoals ik al zei begin ik vaak heel snel alweer aan iets anders. Ook vond ik de techniek die gebruikt is voor de mutsen erg leuk. Je maakt als het ware een opstaande rand waardoor de muts heel mooi om het hoofdje sluit. Een pompom er op en hij is helemaal af! Ze staan nu gezellig met z'n twee├źn op mijn tv meubel. Eigenlijk wou ik er nog graag een kerstboom bij maken, maar ik kon hier geen leuk patroon van vinden. Misschien iets voor volgend jaar!
Daarna ben ik opzoek gegaan naar een nieuw patroon. Het was bijna kerst en ik was al aardig in de stemming voor de feestdagen. In het amigurumi winter wonderland boek staan zoveel leuke patroontjes dat het lastig kiezen was. Het boek is zeker een aanrader! Uiteindelijk ben ik voor dit leuke rendiertje gegaan. Dit was wat meer werk dan de zogenaamde kerst 'elfjes' maar zeker niet minder leuk. 

Ik moet zeggen dat ik er wel wat tegen op zag om hem af te maken. Het leek me zoveel werk. Uiteindelijk viel dit gelukkig reuze mee en het resultaat is zo leuk geworden dat ik blij ben dat ik toch heb doorgezet. Officieel moesten er pijpenragers in het gewei van het rendier, maar die had ik niet. En ik moet zeggen dat ze zo ook prima overeind blijven staan. Ik vond dit zelf dus ook niet storend. 


 Ook heb ik deze leuke sneeuwpop nog gemaakt. Wederom uit het winter wonderland boek, je kunt wel zien dat ik fan van het boek ben, of niet? Erg gemakkelijk om te maken. Ik vond alleen het borduren van de sneeuwvlokken even lastig. Ik heb nog niet zoveel ervaring met borduren maar het is gelukt, ongeveer dan. Ik heb al leuke reacties gekregen op deze sneeuwpop en ben er zelf ook best tevreden over. 

Toen had ik het wel weer even gehad met de amigurumi's. Ik had nog een hele mooie paars/roze kleur van het stylecraft acryl garen te liggen. Hier wou ik graag iets moois van maken. Na wat googelen besloot ik om de tapestry manier eens uit te proberen. Dit is een speciale manier van haken waardoor je hele leuke patronen kunt maken. Eigenlijk haak je aan de hand van borduur patronen. Het leek mij verstandig om met iets simpels te beginnen en heb er voor gekozen om een ipad hoes te maken met zig zag strepen. Ik heb al een poos een ipad mini, maar ik had er nog geen hoes voor. Dit leek mij toch wel handig als ik mijn ipad eens mee wil nemen in mn tas en niet wil dat hij beschadigd. Het was even passen en meten en de ipad hoes is nog niet helemaal af, maar ik ben al over de helft. Ik zie wel wat beginners foutjes, maar het resultaat wordt nog best leuk gelukkig. Wie weet maak ik er hierna nog wel 1!

Zoals verwacht kon ik niet netjes eerst mijn ipad hoes afmaken voordat ik met iets nieuws begon, maar stortte ik mijzelf gelijk weer in een ander project. Ik maak het allebei wel af uiteindelijk, maar ik heb gewoon wat afwisseling nodig denk ik. Van mijn moeder heb ik een aantal bollen stonewashed garen gekregen van scheepjeswol. Dit garen wou ik al heel lang eens uitrpoberen. Het heeft een heel mooi verwassen effect, bijna een beetje 'vintage'. Als je wilt weten wat dit wordt, hou dan vooral mn blog in de gaten! 


Ik hoop jullie binnenkort weer te spreken en hopelijk heb ik dan minstens de ipad hoes af! Ik heb ook nog mijn crochet along deken te liggen, dus genoeg te doen. Laat me vooral ook weten waar jij momenteel mee bezig bent en wat jou hobby's zijn! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen