zaterdag 31 januari 2015

Arthur de leeuw




Het is alweer een hele poos geleden dat ik dit patroon gemaakt heb, maar ik wilde hem toch even met jullie delen. Ik heb er zelf veel van geleerd heb en erg leuk vond om te maken. Het patroon is uit het boek 'zoomigurumi 2'. Ik ben dol op de zoomigurumi boeken, zulke leuke patronen van verschillende ontwerpers. Ook is alles duidelijk uitgelegd en er zitten zowel patronen in voor beginners als gevorderden. Klik op lees meer als je mijn eindresultaat wilt zien!

Ik had nog nooit eerder een leeuw gemaakt, dus dat vond ik wel een leuke uitdaging. Ik heb een mooie vrolijke gele kleur gekozen voor zijn lichaam en lichtbruin voor zijn manen en staart. Officieel had de leeuw ('Arthur') in het patroon van het zoomigurumi 2 boek nog leuke wenkbrauwen waardoor hij een beetje gemeen keek. Dit vond ik wel heel stoer en leuk staan, maar ik kreeg dat zelf niet zo mooi. Mijn leeuw keek daardoor heel erg boos, en dat was niet de bedoeling. Ik vond hem zo veel schattiger, dus ik heb het maar zo gelaten.

Het leuke aan dit patroon is dat de poten verbonden zijn door een draad recht door zijn buik. Je steekt steeds de naald door hetzelfde punt waardoor de armpjes erg flexibel worden. Deze methode wordt ook wel eens gebruikt met knopen in de gewrichten van de amigurumi, maar dit was zonder knopen. Je ziet er dus niks van, maar hij kan wel alle kanten op bewegen. Hierdoor kan de leeuw goed blijven zitten en ik alle posities staan. Deze methode had ik zelf nog nooit gebruikt en vond het resultaat erg leuk dus dit ga ik zeker vaker toepassen in mijn toekomstige amigurumi's.

Wat vind je van mijn leeuw? Ik kan je zeker aanraden om eens een kijkje te nemen in de zoomigurumi boeken. Misschien dat ik er binnenkort nog wel eens een review over schrijf. Er staan hele leuke patronen in. Hopelijk vond je het leuk om te zien, en tot snel!






2 opmerkingen:

  1. Zo leuk! Ik maak momenteel Flora the Fawn uit Zoogurumi volgens mij ook deel 2. :) Ik vind ze allemaal zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, ja lastig kiezen soms! Flora the Fawn is inderdaad ook heel erg mooi :)

      Verwijderen