woensdag 11 februari 2015

De Zoomigurumi boeken!

Ik ben groot fan van de zoomigurumi boeken! Mijn eerste zoomigurumi boek heb ik op Terschelling gekocht in een boekenwinkel en ik heb heel wat afgehaakt in die zomer. Meestal ben ik niet zo geïnteresseerd in haakboeken. Veel ouderwetse patronen en niet wat ik zoek. Maar van de zoomigurumi boeken werd ik gelijk heel erg enthousiast. Het zijn boeken die zijn samengesteld met patronen van verschillende ontwerpers. Het ene patroon zal je misschien meer aanspreken dan de ander, maar het zijn allemaal hele originele en leuke patronen. Als ik door 1 van mijn boeken blader heb ik gelijk weer zin om te gaan haken. Ik vind het dus echte aanraders.
Dit is het eerste zoomigurumi boek. Ik kocht dit boek dan ook als eerste. Vooral het biggetje en het aapje vond ik ontzettend leuk. In elk zoomigurumi boek worden alle steken goed uitgelegd dus de boeken zijn ook geschikt voor beginnende hakers/haaksters. Je ziet stap voor stap foto's die het nog iets gemakkelijker voor je maken en bij elk patroon staat aangegeven hoe moeilijk het is. Dus als je beginner bent kun je het beste eerst de patronen uit kiezen waarbij staat dat ze makkelijk zijn. De patronen in dit boek zijn erg duidelijk omschreven. 
Alle patronen uit zoomigurumi 1
               
Dit is het tweede zoomigurumi boek. Zoals je misschien op de foto hieronder kunt zien heb ik de leeuw uit dit boek gemaakt en in een vorige blogpost laten zien. Maar ook het kleine katje heb ik al eens gemaakt. Ik vind de vos en wasbeer ook heel erg leuk en die wil ik zeker nog eens gaan maken. Elke keer als ik weer een patroon af heb krijg ik er veel complimentjes over. En natuurlijk kun je de amigurumi's ook prima weggeven als cadeautje. 
De patronen uit zoomigurumi 2
             
Dit is het derde boek. Ik denk dat ik dit nog wel het leukste boek vind tot nu toe. Ik ben verliefd op de vos, maar eigenlijk vind ik ze allemaal geweldig. Het is erg leuk dat de zoomigurumi boeken een veelzijdigheid hebben aan dieren. We hebben allemaal de beren en konijnen patronen nu wel een beetje gezien. Zo kun je ook eens wat anders maken. Het is soms wel een beetje moeilijk om te kiezen met welke je begint..
De patronen uit zoomigurumi 3
De zoomigurumi boeken zijn in boekhandels verkrijgbaar maar ook online via amigurumipatterns.net 
Of zelfs via bol.com. Ze zijn verkrijgbaar in het Engels en in het Nederlands. Zelf haak ik het liefst in de Engelse boeken, omdat ik mezelf vanaf het begin de engelse haak steken heb aangeleerd en dus even moet omschakelen als ik de Nederlandse patronen lees. Ik vind het wel erg leuk dat ze er ook in het Nederlands zijn, er zijn maar weinig leuke Nederlandse haakpatronen of boeken te vinden. 

Op de Facebook pagina van amigurumipatterns kun je ook resultaten zien van mensen die een patroon uit 1 van de boeken hebben gemaakt. Erg leuk om te zien vind ik zelf. Ondanks dat ze hetzelfde patroon hebben gebruikt ziet elk resultaat er toch weer heel anders uit. 

En dan nu het leuke nieuws: Er komt binnenkort een deel 4 uit! Je kunt het nu al pre orderen via: amigurumipatterns.net. Dan krijg je jouw boek binnen zodra ze verkrijgbaar zijn. In maart komt ook de Nederlandse versie uit. Hartstikke leuk! Er staan weer leuke patronen in en ik ga dit boek ook zeker aanschaffen (of vragen voor mijn verjaardag). Ik kan niet wachten om het boek in handen te hebben. 

Welk zoomigurumi boek vind jij het leukst? 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb toevallig afgelopen week een haaknaald en een bol katoen gekocht omdat ik het ook wilde leren. Alleen op het moment kan ik er nog niks van haha, het is best moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ook bent begonnen! Het is in het begin even lastig, veel oefenen :) Maar als je het eenmaal onder de knie hebt kun je van alles maken en gaat het bijna vanzelf. Begin met iets simpels en goed oefenen op alle steken dan komt het wel goed!

      Verwijderen
  2. De boeken zijn zo leuk en verslavend! Ik ben bezig met het aapje uit boek 1 en met het hertje uit boek 3. Vooral het hertje vind ik helemaal geweldig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad erg verslavend! Dat hertje is ook erg leuk ja :)

      Verwijderen