maandag 9 februari 2015

DIY - Ipad Sleeve

Een poosje geleden had ik het in een blogpost over dat ik bezig was met het maken van een Ipad hoes. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er even geen zin meer had om deze af te maken en hij lag hier maar wat te verstoffen. Tot ik besloot om samen met mijn vriend naar Londen te gaan. Ik wil heel graag mijn Ipad mini meenemen, zodat ik s avonds misschien eventjes wat kan internetten of foto's op Facebook kan delen, maar ik had nog geen hoes en durfde hem zonder hoes niet mee te nemen. Nu kon ik natuurlijk gewoon een hoes kopen, maar er zijn maar weinig hoesjes voor de Ipad mini beschikbaar en ik vind ze lang niet allemaal even mooi. En ik was daarom al begonnen aan het zelf maken van zo'n hoes. Dus heb ik de Ipad sleeve toch maar snel afgemaakt. Ben toch wel blij dat ik doorgezet heb, want het resultaat is wel heel erg leuk geworden vind ik zelf. 

Deze ipad hoes heb ik gehaakt met acryl garen, op de tapestry manier. Als je niet weet hoe dit moet zou ik even op youtube zoeken naar 'tapesty haken' of 'tapestry crochet'. Dan krijg je genoeg filmpjes die je dit stap voor stap uitleggen. Ik vond het een leuke manier van haken, maar het duurt wel langer omdat je veel van kleur moet wisselen. Mijn Ipad hoes is verre van perfect geworden, maar ik ben er best tevreden over. En wie weet heb ik de moed om in de toekomst een nieuwe te maken met minder foutjes. Voor een eerste keer tapestry haken kan dit er prima mee door. 
Ik heb voor blauw, paars en roze tinten gekozen. Dit vond ik zelf wel een leuke combinatie zo. Vooral de lila kleur wilde ik al een hele poos gebruiken en wist maar geen project waar ik dit mooi in kon verwerken. Zo'n project als een Ipad hoes is ook ideaal om restjes acryl of katoen op te maken.
Zo kan mijn Ipad toch nog mee naar Londen en is hij beter beschermd tegen krasjes. Ik heb overigens geen patroon van deze Ipad Sleeve, omdat ik alles uit mijn hoofd heb gedaan, maar als je de tapestry manier leert kun je in principe heel gemakkelijk alles maken wat je maar wilt. Je moet alleen wel het juiste formaat aanhouden natuurlijk.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het eindresultaat te zien. Heb jij wel eens zelf een ipad hoes gemaakt? 

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg, je hebt nu tenminste wel een originele hoes!
    Ik moet nog een hoes voor mijn MacBook, maar om dat nou helemaal te gaan maken..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Een hoes voor je macbook is inderdaad wel heel veel werk! Daar begin ik zelf ook niet aan haha.

      Verwijderen
  2. Heel leuke hoes! Als ik kon haken maakte ik het ook voor mijn iPad! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Bedankt :) Ik gebruik hem ook vaak! heel erg handig.

      Verwijderen