zondag 15 februari 2015

Mario amigurumi

Een paar jaar geleden heb ik voor mijn vriend 'Mario' gehaakt voor zijn verjaardag. Er heeft toen nog heel wat werk in gezeten om dit op tijd af te krijgen. Het is wel 1 van de moeilijkere amigurumi's geweest die ik gemaakt heb, vooral de kleine handjes en vingers. Wel vind ik dat het de moeite waard is geweest. Mijn vriend is er ook erg blij mee en momenteel staat Mario bij ons op de boekenplank.


Mijn vriend vind het altijd leuk dat ik iets voor hem maak. Ik heb al eens 2 kleine walvisjes gehaakt en een mushroom van Mario, maar dit keer wilde ik iets groters en moeilijkers voor hem maken. Dus het is Mario geworden. Ik kwam een gratis patroon tegen op internet. Eigenlijk is het voor een Mario Sackboy, maar ik had geen rits en vond het leuker om het zonder rits te maken. Het patroon kun je vinden op Goldenjellybean.com. Hier staan nog meer leuke amigurumi patronen op! Er stond een handig youtube filmpje bij wat alles super duidelijk maakte.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik blij was toen hij af was. Vooral de handjes was nog een heel gedoe om dat mooi te krijgen en er zitten veel details aan voor een amigurumi. Maar het is wel leuk geworden en mn vriend was er blij mee. Ik zou nog wel eens Luigi willen maken of een mega grote versie van Mario. Dat lijkt me wel leuk, maar voorlopig even niet!
Dus neem zeker eens een kijkje op Goldenjellybean.com. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Mario vinden. 

6 opmerkingen:

  1. Wow, echt bewondering dat je dat kan maken :o

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awww superschattig ^^!
    Jammer dat ik het niet kan anders had ik een Link of Sonic voor mijn vriend gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :) Dat zou inderdaad ook een leuk idee zijn!

      Verwijderen
  3. Enorm schattig! En wat een werk lijkt me dat inderdaad. Een heel lief persoonlijk cadeau. :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen