woensdag 18 februari 2015

My life in 20 questions tag

Ik wil mijn blog graag iets persoonlijker maken en eigenlijk weten jullie nog heel weinig over mij. Daarom leek het mij leuk om de 'my life in 20 questions tag' te doen. Hier beantwoord ik 20 vragen over mijn leven en hopelijk leren jullie mij op deze manier iets beter kennen. Ik vond het erg leuk om zo'n tag eens in te vullen!
Wat is je lievelingskleur?
Lastige vraag, ik ben niet iemand die doet aan favoriete kleuren en nummers etc. Het verschilt gewoon heel erg per moment. Momenteel ben ik wel fan van blauw denk ik. Mijn woonkamer heeft een lichtblauwe muur en ik draag veel blauwe nagellak. 
Wat is je favoriete nummer?
Zoals ik al zei heb ik niet echt favorieten wat betreft nummers, maar laat ik dan maar voor nummer 19 gaan. Gezien ik op 19 februari jarig ben!
Wat is jouw droom carrière?
Ik zou graag psycholoog willen worden. Iets met rouwverwerking bij kinderen lijkt me ook een erg interessant beroep. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar iets in die richting lijkt me wel iets voor mij. Ik zou ook wel als psycholoog in een ziekenhuis willen werken en dan met name met kinderen of in een revalidatiecentrum of zo.
Waar zou je op jezelf willen wonen? 
Ik woon sinds een halfjaartje samen met mijn vriend en we hebben het ontzettend naar onze zin hier. Dus voorlopig zou ik even niet willen verhuizen, maar in de toekomst (wanneer ik oud en grijs wordt) lijkt het mij geweldig om op een waddeneiland te wonen. In ieder geval dichtbij het strand, heerlijk! Dat is alleen iets minder praktisch gezien je daar minder voorzieningen hebt dan hier en dat lijkt me wel lastig. 
Wat is je favoriete manier om te reizen?
De auto! Ik heb zelf geen rijbewijs, maar ik vind een auto altijd erg comfortabel. Ik hou niet zo van het reizen met openbaar vervoer. Tenminste het is prima en handig, maar ik zit toch liever in de auto. Radio aan, comfortabele stoelen, ideaal.
Mijn kat en 1 van mijn amigurumi's
Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag met mn vriend naar de bioscoop. Winkelen vind ik leuk om te doen en verder werk ik veel aan mijn hobby's. Haken en creatief bezig zijn, maar ook boeken lezen vind ik fijn. Of lekker met mijn katten knuffelen, dat doe ik ook heel erg graag. 
Wat zijn je favoriete kledingwinkels
Ik shop meestal online, daar zijn de Topshop en Asos mijn favoriet, maar als ik echt te winkelen ga kijk ik meestal even bij h&m. Wij hebben hier in Friesland niet zoveel leuke winkels als in Amsterdam bijvoorbeeld, dus de keuze is daardoor wat beperkt.
Naar welk concert zou je graag gaan?
Ik luister op het moment eigenlijk niet zoveel muziek. Ik zou nog wel weer eens naar een festival gaan. Een bepaalde artiest kan ik zo niet noemen, want zoveel ben ik er dus momenteel niet mee bezig. 
Wat is je favoriete thee smaak?
herfststorm van Pickwick! Elk jaar weer een feest als die in de winkels komt. Helaas vaak maar kort verkrijgbaar dus dan kies ik voor kaneel thee of een lekkere fruitsmaak. Ik hou niet van citroen thee of zoethout en munt vind ik al helemaal niks, alsof je tandpasta zit te drinken.. bah!
Verzamel je iets?
Eigenlijk niet. Behalve geld. En misschien nagellak?
Je slaapt niet zonder…
Mijn vriend en mijn dekbed. Zelfs al is het bloedheet buiten dan nog wil ik dekens over mij heen hebben. Anders slaapt het gewoon niet lekker. 
Als je 1 miljoen euro zou krijgen, helemaal voor jou alleen, wat zou je er dan mee doen?
Een miljoen is wel heel veel geld.. Ik denk een woning + inrichting. Ik zit nu in een huurhuis en een koopwoning lijkt me wel wat. Ook een auto zou welkom zijn en natuurlijk moet ik even flink inslaan qua kleding, make-up en nagellak. Niet dat ik dat nog nodig heb, maar gewoon omdat het kan. Al denk ik wel dat ik me wat schuldig zou voelen als ik zoveel geld alleen voor mezelf hou! Het liefst koop ik dan iets voor de mensen om me heen of geef ik een deel aan een goed doel. Een miljoen is wel heel veel geld..
Wat is je favoriete make-upmerk?
Ik heb nog niet heel veel make-up, maar ik vind Sleek wel een heel fijn merk. Lekker betaalbaar en toch goeie kwaliteit.  
Wat is je favoriete seizoen?
Lastig kiezen, ik vind alle seizoenen wel iets hebben. Ik vind het weer in Nederland dan ook helemaal zo erg nog niet. We hebben een echte zomer, winter, lente en herfst. Ik kan me niet voorstellen dat je nooit sneeuw ziet in je leven bijvoorbeeld! Momenteel kijk ik weer heel erg uit naar de lente en zomer, maar op het eind van de zomer kijk ik wel weer uit naar de herfst en winter. Ik kan niet kiezen!
Slaap je met de deur open of dicht?
Op een kier! Zo kan mijn kat in en uit lopen. Het liefst doe ik de deur dicht s nachts, maar onze jongste kat vind dat niet zo leuk. En stiekem is het ook wel fijn om s ochtends gewekt te worden door haar. Lekker knuffelen en samen wakker worden!
Pannenkoeken!

Wat eet je het liefst?
pannenkoeken! maar ik ben ook dol op zuurkoolschotel met kip en hawaii saus. Er is zoveel lekkers..
.
Waarom ben je begonnen met bloggen?
Het leek mij altijd al eens leuk. Ik zette eerst al mijn gehaakte spullen op instagram en kreeg daar wel leuke reacties op en ik dacht er al langer aan om te gaan bloggen dus toen dacht ik er aan om daar een combo van te maken. Al gaat het toch meer richting een lifestyle blog. Ik wil gewoon lekker kunnen schrijven over alles wat ik leuk vind.
Heb je een abonnement op een tijdschrift?
Nee, ooit wel lid geweest van Unlimited magazine, maar dat is al een paar jaar geleden. Ik koop wel eens losse tijdschriften, vooral bak tijdschriften vind ik leuk voor inspiratie.
Wat deed je gisteravond om 12 uur?
Toen lag ik in bed, een poging tot slapen maar ik kreeg steeds een kriebelhoest dus dat was niet zo'n succes haha.
Wat is je favoriete parfum?
Ik vind 'One' van Calvin klein heerlijk en het rode appeltje van DKNY (red delicious).

Zo, dat was de tag. Ik hoop dat jullie mij zo wat beter hebben kunnen leren kennen. Als er nog tag's zijn die je wilt dat ik beantwoord of zelf vragen voor mij hebt; stel ze dan gerust! Misschien leuk voor in een volgend artikel. 

4 opmerkingen: