vrijdag 20 februari 2015

Polka dots nail art tutorial

Vandaag heb ik een nail art tutorial voor jullie! Ik had 2 kleuren nagellak voor mij staan die ik zelf wel leuk vond matchen en kreeg daardoor het idee voor deze tutorial. Polka dots zijn altijd leuk om op je nagels te doen. Je kunt het op 1 nagel doen, of op allemaal en in elke kleur die je maar wilt. Een aanrader voor de mensen die eens wat anders willen op hun nagels dan een simpele basiskleur, maar nog niet zo goed zijn in nail art. 


Wat heb je nodig? 
- minstens 2 kleuren nagellak
- eventueel een basecoat en of topcoat
- een dotting tool
- een stukje plastic of bakje wat je hierna weg kunt gooien of vies mag worden

Voor deze tutorial heb ik twee kleuren van China Glaze gebruikt: Pool party en Highlight of my summer. Twee hele mooie neon kleuren. Lekker zomers! Mijn base en topcoat komen beide van Essie. 
Dotting tools kun je heel goedkoop via eBay bestellen, daar heb ik ze ook vandaan. Er zijn ook veel webshops die nagellak verkopen en ook wel dotting tools verkopen. Vaak kosten ze haast niks. Ik had nog een stukje plastic van een verpakking te liggen en dit heb ik gebruikt om de nagellak op de doen zodat je het kunt gebruiken op de dotting tool. Gebruik niet iets wat je graag wilt bewaren, want dan is het lastig schoon te maken door alle nagellak. 
Eerst lak je je nagels in de basis kleur. Ik heb op mijn ringvinger Pool party gebruikt en op de rest Highlight of my summer. Zo wissel ik de polka dot om van kleur. Dat vond ik zelf wel een leuk effect geven, maar natuurlijk kun je het doen zoals je zelf wilt. Het is aan jou hoeveel kleuren je gebruikt en op hoeveel nagels je de polka dots maakt. 
Als de basislaag goed droog is kun je aan de slag met de polka dots. Leg voorzichtig wat nagellak op je stukje plastic (of metaal). Ik zou dit met het kwastje van je nagellak doen en beetje bij beetje, want anders verspil je veel nagellak in 1 keer. Je hebt maar weinig nodig. Kies dan de juiste maat dotting tool uit. Ik hou van relatief kleine polka dots dus ik heb 1 met een kleine kop gebruikt. En zo begin je met het zetten van stipjes. Het is even oefenen om dit recht te krijgen soms, maar het resultaat is super leuk! Laat de polka dots een beetje verspringen ipv in rechte lijnen, dit ziet er iets speelser uit. 

Laat hierna de polka dots goed drogen en doe er dan een laagje topcoat overheen. De topcoat maakt dat alles mooi glanst, beter blijft zitten en dat de polka dots niet meer zo aanwezig bovenop de basis laag liggen. Pas wel op, als de stipjes nog niet goed droog is kan het uitsmeren door de topcoat en dat ziet er niet mooi uit. Dus een beetje geduld hebben voordat je verder gaat. Ik heb kleine stipjes gebruikt dus het was zo droog.

Ik hoop dat jullie deze simpele nail art leuk vonden om te zien!

2 opmerkingen: