donderdag 26 februari 2015

Review Clover Amour haaknaaldenset

Voor mijn verjaardag heb ik van mijn ouders de 'Clover Amour' haaknaaldenset gekregen. Dit wilde ik al heel lang hebben. Voorheen gebruikte ik altijd metalen haaknaalden zonder handvat en ik had 1 oudere clover haaknaald (met bruin handvat) die ik vaak gebruikte. Deze Clover Amour haaknaalden zijn ergonomisch en daardoor fijner voor je handen en polsen. Ze werden overal goed aangeprezen en ik kon niet wachten om ze te testen!

De haaknaalden set komt in deze plastic verpakking. Er zitten 9 haaknaalden in van 2 millimeter tot 6 millimeter. Er zijn nog 2 sets verkrijgbaar met extra kleine maten of extra grote. De set die ik heb bevat de meest gangbare maten.
Elke haaknaald heeft zijn eigen kleur. Heel handig want zo kun je ze gemakkelijk uit elkaar houden en in 1 oogopslag zien welke haaknaald je moet hebben. Het staat natuurlijk ook nog eens ontzettend leuk. Op elk handvat staat de maat in millimeters, maar ook een letter die staat voor de Amerikaanse maat van deze haaknaald. Dit vind ik zelf erg handig want ik de meeste patronen die ik gebruik wordt er gerefereerd naar de Amerikaanse maten en zo hoef ik niet steeds op te zoeken welk formaat dit is. 
Ik vind dat de haaknaalden erg fijn haken. Ze liggen goed in mn hand doordat de handvaten van rubber zijn en hierdoor iets stroever zijn en niet uit je hand glippen. Toch zijn ze nog wel zacht en ze zijn zo gevormd dat ze precies in je handpalm passen. Ook hebben ze goeie haakjes er op. Ze zijn mooi afgewerkt en glijden soepel door je haakwerk heen. Hierdoor kan ik sneller haken, want anders blijft je haaknaald steeds ergens achter haken en moet je weer even stoppen en opnieuw insteken.
Ik denk dat ik veel plezier zal hebben van deze haaknaalden. Ik wil in ieder geval niet meer terug naar de metalen haaknaalden zonder handvat! Dat mag ook wel, want zo'n haaknaaldenset is niet goedkoop. Ze zijn op verschillende webshops verkrijgbaar. Waaronder bij creamimi.nl (hier vond ik ze het goedkoopst) voor 45,50. Mocht je dit te duur vinden kun je er ook voor kiezen om eerst 1 losse haaknaald te kopen in jouw meest gebruikte maat.  Ik kan ze in ieder geval zeker aanraden! 

Mocht je ervaring hebben met deze haaknaalden laat dit gerust weten! Welke maat gebruik jij het meest?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen