dinsdag 10 maart 2015

Even bijkletsen.. Lentegevoel!

Een extra blogpost vandaag. Ik had zin om jullie even bij te praten over waar ik op het moment allemaal mee bezig ben. Ik ben inmiddels bijgekomen van mijn 4 dagen Londen en het 'normale' leven is weer begonnen. Daarom ben ik al druk bezig met het proberen te behalen van mijn doelen van maart. Ook ben ik een nieuwe hobby begonnen, kijken of dat een succes wordt, en ben ik druk bezig met een haak project. 

De lentekriebels beginnen alweer te komen. Gister ben ik met mijn moeder even naar het tuincentrum geweest. Ik heb een leuk idee bedacht wat ik misschien deze maand of volgende maand wil gaan uitvoeren. Even wat georiënteerd op wat er allemaal verkrijgbaar was en van mijn moeder kreeg ik 2 plantjes. Ik had vorig jaar nieuwe plantjes gekocht voor in mijn woonkamer, maar die op het tv meubel hadden het helaas niet overleefd. Eerst heb ik ze een paar keer laten verzuipen en vervolgens wou ik het goed maken door ze een poosje droog te laten staan in de hoop dat het teveel aan vocht zou worden opgenomen. Maar ja, je kunt het al raden, daarna ben ik ze vergeten water te geven. Dood. Alle blaadjes lieten los en er kwamen geen nieuwe bloemetjes meer aan, maar nu heb ik nieuwe!
Ik koos voor deze vrolijke gele bloemetjes en heb ze vanochtend snel in hun potjes gedaan.Ze hoeven maar 1 keer in de week water (dan moet ik het niet vergeten natuurlijk..) en blijven mooi doorbloeien. Ze vrolijken alles gelijk een stuk op. Ik heb meer geel in mijn interieur dus de kleur keuze was snel gemaakt. Hiermee ben ik dus al druk op weg om wat mooie lente decoratie te maken voor deze maand (dit was 1 van mijn doelen!). Natuurlijk wil ik ook nog wat creatieve dingen maken voor in huis, maar dat komt hopelijk snel. Plantjes en bloemetjes horen toch wel echt bij de lente.
Ook ben ik druk bezig met meer bewegen en gezonder leven. Ik wil niet op een streng dieet of mezelf opleggen dat ik geen chips of cola meer mag, maar wat meer fruit eten kan geen kwaad. De laatste tijd maken mijn vriend en ik weer smoothies. Vorig jaar ook veel gedaan, maar op een gegeven moment zijn we gestopt. Het fruit werd weer duurder in de herfst en winter. Nu is het weer een mooi moment om te beginnen, heerlijk! Vooral lekker na het sporten, want ja dat doe ik sindskort ook weer. Ik heb een hometrainer in huis te staan die nodig weer eens gebruikt moest worden. Ik probeer om de dag er een stuk op te fietsen en merk dat het al steeds iets gemakkelijker gaat. Het was dan ook wel echt nodig om weer wat aan mijn conditie te doen. 
Smoothies en Youtube filmpjes kijken tijdens het fietsen.
Toch was 1 van mijn doelen ook om meer naar buiten te gaan, dus ik probeer hiernaast ook wat meer te wandelen. Vooral nu het weer mooier wordt is dat best fijn om te doen.

Nu zijn jullie vast wel benieuwd wat voor nieuwe hobby ik dan begonnen ben! Ik zat er al een poos over na te denken en hoelang ik dit vol ga houden weet ik niet hoor. Ik ben namelijk soms wel wat wispelturig in dit soort dingen, maar als het me bevalt dan zet ik door, maar mijn nieuwe hobby is waterverf! Eerst ben ik digitaal (op mn laptop dus) begonnen in photoshop, maar toen begon het ook wat te kriebelen om op papier bezig te gaan. Ik bak er nog niet zoveel van, maar tot nu toe is het wel erg leuk om te doen.
Ook ben ik nog druk bezig met het haakproject wat ik een paar (nou ja heel veel) blogposts terug benoemde (weet je nog? de bloemetjes!). Ik wil nog niet verklappen wat het wordt, maar ik ben er druk mee bezig en het is bijna af. Het resultaat zal hier binnenkort wel op mijn blog verschijnen.


Ook heb ik mijn eerste shoplog opgenomen! Deze komt morgen al online. Wel spannend hoor, zo praten voor de camera. Het was een beetje ongemakkelijk, maar ik hoop dat jullie het resultaat leuk vinden om te zien.

Dit was het dan! Druk met van alles, maar wel heel erg leuk. Met wat voor dingen ben jij op het moment bezig? Al een beetje in de lente stemming? Als zo'n bij klets-blogpost jullie bevalt wil ik dit wel eens vaker doen. Heerlijk om even van je af te typen en alles op een rijtje te zetten.

4 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Klinkt goed allemaal en ben benieuwd naar het eindresultaat van het haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zal binnenkort het resultaat laten zien :)

      Verwijderen
  2. He leuke blog heb je! Ik kwam je tegen op Girlscene en ik ga je volgen. Maak je al die leuke prints zelf, bijvoorbeeld die met 'lente'?

    BeantwoordenVerwijderen