maandag 23 maart 2015

Illustraties


De laatste tijd ben ik geïnteresseerd in illustraties. En dan met name voor kinderboeken. Nu heb ik hier zelf geen ervaring mee, maar ik hield vroeger wel altijd van tekenen. Ik kwam een paar websites en filmpjes tegen en wou graag mijn inspiratie met jullie delen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik vond het zelf erg fascinerend om te zien.

De eerste website die mij inspireerde was simplymessingabout.com. Dit is een website van 4 kinderboek illustrators. Zij delen hier wat van hun werk, maar leggen ook veel uit over hoe ze te werk gaan, materialen die handig zijn etc. Er zitten veel goeie tips tussen. Ook interviewen ze andere illustrators en delen interessante video's.

Mijn favoriete illustrators op het moment zijn:

Renee Kurilla
Haar illustraties zijn erg divers, maar ze heeft toch een hele duidelijke eigen stijl. Ik ben dol op het kleurgebruik, maar ook haar zwart wit tekeningen (meestal met copic markers) vind ik erg mooi. Haar illustraties stralen veel karakter uit. Ik zou zeker eens een kijkje nemen op haar website. Ze laat zelfs stukken uit haar schetsboeken zien, wat ik zelf altijd erg interessant vind.







Ik werd verliefd op haar werk nadat ik haar tutorial video's tegen kwam. Ze maakt veel digitaal werk, maar ook traditioneel. Ik vind vooral het gebruik van waterverf erg mooi. Haar werk heeft veel karakter. Je merkt dat ze veel verstand heeft van haar werk. Ze tekent voornamelijk kinderen.


Een hele andere stijl, maar wel heel erg mooi. Haar tekeningen gaan voornamelijk over dieren. Ik vind haar gebruik van schaduw heel erg mooi en het feit dat ze niet met harde lijnen werkt maar eigenlijk alles uit schaduwvlakken en streepjes bestaat. Ze heeft ook een blog: http://renataliwska.blogspot.nl/
ik vond deze video over haar schetsboeken ook erg leuk om te zien:


Ik hoop dat jullie dit leuk vinden om te zien. Ik ben in ieder geval al begonnen met schetsen en oefenen met waterverf. Op simplymessingabout.com zie je nog veel meer goeie illustrators voorbij komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen