zondag 15 maart 2015

Instaswap spring edition 2015


Ik heb me opgegeven voor het instaswappen dit jaar. Dit is de eerste keer dat ik meedoe, maar ik vind het een ontzettend leuk initiatief. Wil je weten wat dit is en mijn proces hierin volgen, lees dan snel verder!

Hoe werkt Instaswap? 
Je meld je aan via de website (instaswap.nl) en wordt gekoppeld aan een andere instagrammer. Een soort lootjestrekken dus. Het is een geheim wie jou heeft en andersom. Je mag diegene zijn instagram wel stiekem bekijken en uitzoeken wat hij/zij (voornamelijk vrouwen) leuk vindt. Dan maak je een pakketje met cadeautjes. Je mag dingen kopen, maar vooral ook zelf maken! Dit mag gewoon via de brievenbus post, het hoeft dus niet veel te kosten, maar je mag er ook pakket post van maken. Ondertussen wordt de spanning opgebouwd doordat er op instagram allemaal leuke foto's verschijnen van mensen die hun pakketje in elkaar zetten of versturen en natuurlijk later ook ontvangen.

Kijk op de website instaswap.nl
Je moet je instagram account dus wel openbaar zetten hiervoor. Anders kan diegene die jou swappartner is niet stiekem kijken wat voor dingen jij leuk vind. Je kunt je inschrijven tot 28 maart via de website en op 1 mei worden alle pakketjes verstuurt. Zo heb je ruim de tijd om iets leuks te maken.

Je kunt er zelfs voor kiezen om een buitenlandse swappartner te ontvangen. Dan moet je er wel rekening mee houden dat de verzendkosten hoger zullen zijn. Je kunt hier ook gewoon nee invullen natuurlijk en iemand uit jouw eigen land krijgen.

Ben je nou bang dat je hier helemaal niet creatief genoeg voor bent? Maak je niet druk, je mag ook gewoon dingen kopen. Dit hoeft niet duur te zijn, een paar leuke kleinigheidjes is al genoeg. Pak het geheel leuk in en schrijf er iets leuks bij en klaar is je pakketje. En soms kun je met simpele stempels ook al iets heel erg leuks maken. Kijk vooral even op internet of instagram naar wat andere mensen al gemaakt hebben voor de instaswap. Daar kun je vast veel inspiratie op doen.

het leek mij leuk om hier eens aan mee te doen. Niet alleen is het leuk om een verrassing te ontvangen, maar ook om eens iets voor een ander te maken. Iemand die je nog niet kent. Ik ben erg benieuwd hoe dit project gaat verlopen. Eerst zat ik wel even te twijfelen of ik mee zou doen; wat nou als ik inspiratieloos zou zijn? Wat nou als ik niks moois kon maken? Maar het gaan tenslotte om het idee en de voorpret er van.

Ik zal zodra de swappartners bekend zijn wel meer hierover posten op mijn blog. Natuurlijk niet wie ik heb als swappartner, maar wel al de voorpret en wat ik gemaakt heb. En later wat ik zelf ontvangen heb.

Voor meer informatie kun je kijken op de website Instaswap.nl en natuurlijk op instagram zelf. Doe jij ook mee?

3 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Dit zag ik laatst ook al ergens voorbij komen. Maar zelf twijfel ik nog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarover twijfel je? :) ik vond het eerst ook even spannend maar er doen ontzettend veel mensen mee en de vorige edities waren allemaal een succes dus ik werd toch wel erg benieuwd!

      Verwijderen
    2. Haha nou een beetje van ja wat als het wel tegen valt ofzo? ;) Maar blijf er sowieso nog even over nadenken :)

      Verwijderen