zondag 1 maart 2015

Mijn doelen van deze maand: maart


Het leek mij leuk om mijn doelen voor deze maand met jullie te delen en als het jullie leuk lijkt begin volgende maand of eind van de maand te bespreken of het mij gelukt is. Doelen stellen is altijd handig om jezelf wat uitdagingen te geven. 

Meer bewegen
In de winter heb ik sneller de neiging om lekker op de bank te gaan liggen. Nu het bijna lente is vind ik dat daar toch weer verandering in moet komen. Ik ben al begonnen met sporten en meer wandelen, maar het is de bedoeling dat ik dit doorzet. Hopelijk gaat mij dit in maart ook lukken.
Minstens 2x koken
Ik vind koken erg leuk om te doen, maar kom er eigenlijk nooit aan toe. Meestal kookt mijn vriend voor ons (hij vind het ook leuk om te doen), maar het zou leuk zijn als ik dit ook weer eens doe. Minstens 2x moet hopelijk wel lukken. Alleen nog even bedenken wat ik ga klaar maken.. Iemand ideetjes?
Meer fruit eten
Weer zoiets wat ik in de winter laat verslonzen. Veel fruit is duur in de winter en ik ben een beetje uitgekeken op de appels en bananen. Toch kan ik beter weer wat meer fruit gaan eten, want dit is natuurlijk niet gezond. Lekkere fruitsalades maken of smoothies na het sporten!
Wat vaker naar buiten
Ik ben al bezig met wandelen elke dag en dit wil ik ook door gaan zetten. De buitenlucht is goed voor je en hopelijk werkt het weer wat beter mee komende maand.
Mijn nagels langer laten groeien
Iets wat mij eigenlijk nooit lukt.. Mijn nagels zijn erg slap en breekbaar, maar de laatste tijd doe ik ook niet zoveel meer aan nagelverzorging dus misschien kan ik dat weer eens gaan oppakken. Kijken of mijn nagels langer willen groeien. Ik slik meer vitamines nu (want ik had een te kort) dus hopelijk helpt dat ook mee. Ik merk vooral dat als ik wil voorkomen dat mijn nagels breken ik altijd nagellak moet dragen. Er hoeft maar 1 hoekje te zijn waar geen nagellak (meer) op zit en het breekt gelijk af. Dus ik moet mezelf aanleren om zodra de nagellak chipped het eraf te halen en nieuwe op te doen.
Lente decoraties maken
Lekker in de lente sfeer komen alvast! Opzoek naar wat leuke DIY's en haakpatronen voor de lente. Ik heb momenteel zelfs nog kerstballen op mn salontafel liggen, dus het wordt tijd dat ik dit vervang.

Ik zal proberen wat foto's te maken en bij te houden of ik het behaald heb of niet. Dan kan ik het volgende maand met jullie delen en wie weet stel ik dan nieuwe doelen op. Ik ben benieuwd of ik alles haal en doorzet. Heb jij ook doelen voor deze maand? Of misschien voor een langere periode?

8 opmerkingen:

  1. Haha meer bewegen is ook mijn doel voor de komende maand! Daarnaast wil ik me meer gaan focussen op school en lekker veel fruit eten! Veel succes met je doelen, ben benieuwd of je ze haalt :) Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou wel wat creatiever willen zijn, dat was ik altijd wel. Maar heb er niet altijd zin in haha :p Dus dat moet ik nodig weer eens oppakken, want het is wel leuk om te doen. En verder meer bewegen, is beter voor mijn longen. Meer fietsen en wandelen dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is het ook lastig om je te zetten tot iets creatiefs, dat heb ik zelf ook wel. Dan ben ik inspiratieloos of heb ik er gewoon geen zin in, maar als je eenmaal begint dan komt het vanzelf :) goeie doelen!

      Verwijderen
  3. Ik moet eigenlijk ook vaker naar buiten, ik zit gewoon teveel binnen.
    Maar als het weer zo somber is dan zit ik toch liever binnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg herkenbaar, toch voel ik me vaak wel beter nadat ik even buiten ben geweest :) Ik moet me er soms gewoon even tot zetten. Hopelijk haal ik dit doel, tot nu toe gaat het goed!

      Verwijderen
  4. Super leuk idee! Ik denk dat ik ook maar eens een doelenlijstje ga maken. (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. succes! Altijd fijn om dan te zien wat je behaald hebt :)

      Verwijderen