donderdag 5 maart 2015

Mijn vakantie in Londen

Vorige week ben ik 4 dagen op vakantie in Londen geweest. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en wil graag met jullie delen wat ik allemaal heb gedaan. Misschien heb je er zelf nog iets aan als je binnenkort naar Londen gaat.

De eerste dag kwamen wij rond 7 uur 's avonds in ons hotel aan. We moesten eerst 3,5 uren met de trein naar Eindhoven en daarna (na lang wachten op het vliegveld) een uurtje vliegen en ruim een uur reizen om bij ons hotel te komen. De reis verliep gelukkig erg voorspoedig en we hadden geen vertraging. We zijn gelijk neergeploft op het bed van ons hotel. Bij Marks & Spencer hadden we onderweg even wat broodjes gekocht voor het avondeten. Onze hotelkamer was eigenlijk een soort appartement. Met kleine eettafel, sofa, badkamer en een kleine keuken met een koelkastje. Super handig om ons eten in te bewaren. Nadat we wat gegeten hadden en waren bijgekomen van de lange reis zijn we met de metro naar Westfield gegaan. Hier heb ik helaas geen foto's van (ik was ontzettend moe en had er niet meer aan gedacht), maar dit is een heel groot winkelcentrum. Het was maar 5 minuten met de metro en het was ook nog eens lekker rustig in de winkels. Ik kocht wat nagellak en bruisballen van de Lush en daarna gingen we weer terug naar het hotel. Toen zijn we gelijk maar gaan slapen, daar waren we wel aan toe!

De Big Ben
Op de tweede dag zijn we met de metro naar Westminister gegaan. Hier stap je vlak onder de Big ben uit. We hebben hier even rondgelopen en alles bekeken en zijn toen door de stad getrokken op zoek naar Buckingham palace. Helaas was dat minder makkelijk dan we dachten. We kwamen eerst bij Trafalgar square uit. Hier vind je de ambassade gebouwen. Vanuit daar zijn we doorgelopen en toen kwamen we toch nog bij Buckingham palace uit. Helaas hadden we een deel van de optocht gemist, maar we waren nog net op tijd voor de wisseling van de wacht. 
Wisseling van de wacht bij Buckingham palace

Rondom Buckingham palace vind je St. James park. Hier hebben we een lekkere hotdog en wat te drinken gehaald bij de Kiosk en zijn we even gaan zitten. Het is veel lopen in Londen wil je wat zien. Het was mooi weer en erg gezellig in het park. Heel veel vogelsoorten en eekhoorntjes. Ik vond de pelikanen wel een beetje eng. Overal stonden borden dat je ze niet mocht aanraken, maar veel mensen wilden met ze op de foto. Pelikanen zijn best groot en kunnen bijten dus ik bleef maar uit de buurt. Vanuit het park kun je ook de Londen eye goed zien en heb je een mooi uitzicht. 
Uitzicht vanuit het park op de Londen Eye
Toen we alles wel zo'n beetje bekeken hadden zijn we onderweg nog over de Londen bridge gegaan. Vanuit hier had je prachtig uitzicht over de Theems en de Tower bridge. 
The Tower Bridge

Die middag zijn we naar het British museum geweest. Een ontzettend mooi (en groot) gebouw. Het museum is gratis, alleen voor sommige speciale exposities moet je betalen. Wij hebben een kaartje gekocht voor een mummie expositie. Dit vonden wij het meest interessante deel van ons bezoek aan dit museum. Ze hadden veel exposities over geschiedenis over de hele wereld, maar wel allemaal vrij algemeen en met weinig informatie. We vonden het een beetje tegenvallen, maar de mummie expositie was het meer dan waard. Ontzettend bizar om te zien en een beetje eng. Er werd ook bij verteld wat de waarschijnlijke doodsoorzaak is geweest en hoe oud de mummie was toen hij/zij stierf. En hoe het mummificatie proces te werk ging. Helaas mochten we geen foto's maken van deze expositie, maar mocht je binnenkort in Londen zijn is dit een aanrader. 

Daarna gingen we terug naar het hotel en haalden we wat eten op bij Nando's. Heerlijke kipburger (wel een beetje pittig) en friet. Ik heb nog even gebruik gemaakt van het bad in ons hotel, zodat onze Lush bruisballen ook gebruikt werden, daarna nog wat Netflix gekeken en toen zijn we gaan slapen.

Het British museum


De volgende morgen zijn we naar Piccadilly circus geweest. Dit is een bekend plein met grote licht reclame borden en veel winkels. We zijn daar wezen eten bij TGI Friday. Het was heerlijk! Mijn vriend bestelde een steak en ik had spareribs. Je kreeg ontzettend veel en we konden het bijna niet op. Geen plek meer voor een toetje, en dat gebeurt niet vaak! Het was ook niet eens zo duur en de serveersters waren erg vriendelijk en beleefd. Het restaurant had een typische Amerikaanse sfeer. Daarna zijn we nog naar Waterstones gegaan (een hele grote boekenwinkel) en naar de M&M store. Leuk om eens te zien. We hebben wat m&m's gekocht en een paar foto's gemaakt en zijn toen met de metro naar Oxfortstreet gegaan. 
Piccadilly circus
M&M Store
 Hier hebben we lekker lang geshopped en wat leuke dingen gekocht. Helaas kon ik niet alles vinden wat ik wilde en we waren beide al erg moe. Uiteindelijk gingen we die avond weer naar huis en haalden nog wat broodjes uit de supermarkt.
De volgende ochtend moesten we rond 11 uur uitchecken in ons hotel. Met koffer en al nog wat boodschappen gedaan voor onderweg en flink wat snoep ingeslagen en daarna zijn we nog even terug naar Westfield (shopping mall) gegaan om daar onze tijd te doden tot we naar het vliegveld mochten. Ik heb nog wat cadeautjes en leuke dingen voor mezelf gekocht en we hebben nog even ergens rustig gezeten. Tijdens ons verblijf in Londen was het overal erg rustig. Zelfs in de Primark! 

Daarna weer met de metro, de trein, het vliegtuig, de bus en weer met de trein naar huis. Na 12 uren reizen kwamen we eindelijk aan. Ons vliegtuig had een beetje vertraging en de treinreis was lang. Onze katten knuffelen en hup naar bed. Het waren vermoeiende 4 dagen, maar heel erg leuk! We willen zeker eens terug naar het mooie Londen. 


Willen jullie weten wat ik allemaal gekocht heb? Wat vind jij de leukste plekjes in Londen?

14 opmerkingen:

  1. Ik wil ook naar Londen toe! Ik ben er nog nooit geweest, en het lijkt me echt een toffe stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaw Londen lijkt mij zo gaaf en leuk! Je hebt ook erg mooie foto's gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuuk! Ik ben erg benieuwd naar je aankopen. Trouwens ik weet niet of je je ervan bewust was, maar bij Nando's kan je zelf kiezen hoe pittig je de marinade van je kip wilt. Dus misschien was-ie gewoon iets te sterk :) ik heb er zelf afgelopen vakantie in London ook voor het eerst gegeten en vond het superlekker haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik had iets met lime gekozen, wat niet zo pittig zou zijn maar ik vond het alsnog heel erg pittig haha. Ik ben dan ook niks gewend. Ik vond het ook heel erg lekker! maar TGI Friday was nog beter. Ben dol op spareribs!

      Verwijderen
  4. Mooie foto's! En wauw een M&M store??! <3 Leuke blogpost :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt :) ja een enorme winkel! Had het veel kleiner verwacht. Zit bij Piccadilly circus. Zeker leuk om eens te kijken!

      Verwijderen
  5. Oooh, als ik de foto's zie, wil ik zo weer terug! Ik ben vorige zomer geweest en wil echt terug! Ik heb echt veel dingen gedaan dat jij ook gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je er ook geweest bent! Ik wil er ook zeker weer eens terug komen :)

      Verwijderen
  6. Ik ben deze zomer ook naar Londen geweest! Heel leuk artikel, ik wil direct terug haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik heb nu alweer zin om terug te gaan!

      Verwijderen
  7. Heerlijk die rust in de Primark hè! Dan ineens vind ik de Primark wel te doen. Je hebt trouwens prachtige foto's gemaakt! Ik kijk nu al naar mijn jaarlijkse Londen trip (met leerlingen) uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was mijn eerste keer in een Primark, maar ik hoorde wel verhalen over de drukte dus was blij dat het mee viel :) Bedankt, echt tof dat je daar elk jaar heen gaat!

      Verwijderen