woensdag 18 maart 2015

Neushoorn

Dit is dan het patroon waar ik zo lang mee bezig was. Heel veel bloemetjes haken, randen haken en in elkaar zetten. Ik ben blij dat hij (of zij?) af is. Zelf ben ik best tevreden over het resultaat en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Ik vind dit zeker geen beginners patroon. Bloemetjes haken is nog niet zo moeilijk, een leuk projectje wat je kunt doen voor de tv. Als je eenmaal weet hoe je 1 bloemetje maakt dan doe je de rest zo uit je hoofd. Toch vond ik het niet een makkelijk patroon, omdat je wel even goed moet nadenken over het in elkaar zetten. Ik kan me voorstellen dat dit als beginnend haakster iets te lastig kan zijn. Ik koos voor lichte kleuren in verschillende dezelfde soort tinten. Ik wou niet dat het te druk werd en dat gebeurd snel met zo'n druk patroon. Ik gebruikte phildar cotton 3, gekocht bij Euroland.


Het patroon is van Heidi Bears. Dit zijn betaalde patronen. Ze heeft nog veel meer leuke figuren, allemaal uit dezelfde bloemetjes (African flower genaamd) gemaakt. Ik heb lang getwijfeld tussen de neushoorn en het nijlpaard, maar uiteindelijk heb ik toch de neushoorn gemaakt. Het resultaat is wel een stukje groter dan gedacht, zeker voor een amigurumi.




Nu even goed nadenken wat mijn volgende projectje wordt.. Als je ideeën hebt dan hoor ik het graag!

6 opmerkingen:

  1. Oh superleuk! Ik ben jaloers, haha want mij lukt het niet ;) Ik heb ook eens een pakketje van een giraffe gehaald, ook bij de Euroland, om het te proberen, maar helaas... Binnenkort weer eens goed de tijd voor nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes! In het begin is het even lastig, vooral goed oefenen op alle steken :) als je ergens niet uit komt wil ik je altijd wel helpen!

      Verwijderen