vrijdag 20 maart 2015

Recept blauwe bessen smoothie

Mijn voornemen was om meer fruit te gaan eten en meer te bewegen. Na het sporten vind ik het altijd heerlijk om een koude smoothie te nemen. Laat dit nu net een goeie manier zijn om meer fruit binnen te krijgen. Deze blauwe bessen smoothie vind ik 1 van de lekkerste smoothies. Vandaag wil ik dit recept met jullie delen. 

Wat heb je nodig?
200 ml blauwe bessen (vul de maatbeker tot 200ml met blauwe bessen)
200 ml (volle) melk
200 ml (volle) vanille yoghurt
1 (rijpe) banaan
een blender/staafmixer

Je kunt blauwe bessen zo uit de diepvries kopen, dit is meestal het goedkoopst, maar je kunt ook een bakje blauwe bessen kopen en invriezen. Doordat het fruit bevroren is is je smoothie lekker koud. Heb je geen vriezer of geen blender die bevroren fruit aan kan dan kun je ze er ook zo in gooien. Wel zou ik dan je smoothie nog even in de koelkast zetten voordat je het gaat opdrinken. 

Als je volle melk en vanille yoghurt koopt is je smoothie iets dikker. Ik hou niet van waterige smoothies, daarom kies ik voor volle producten. 

Een smoothie is ook een ideale manier voor fruit wat overrijp is. Bananen zijn namelijk alleen maar lekkerder in een smoothie (of om mee te bakken) als ze overrijp zijn. De banaan wordt hierdoor een stuk zoeter.
Breek de banaan in stukjes en gooi ze in je blender, giet hierover de melk en vanilleyoghurt en dan het fruit. Even blenden of met de staafmixer en klaar is je smoothie! Zoals je leest helemaal niet veel moeite, maar heel erg lekker. Ik heb mijn smoothie in mooie milkshake glazen gegoten en mijn vriend en ik gebruiken altijd ijzeren rietjes. Niet alleen staat dit mooi, maar het is ook heel erg handig gezien je ze kunt hergebruiken en schoon kunt maken.

Ik ben benieuwd of jullie dit recept wel eens geprobeerd hebben en of jullie het lekker vinden. Als je nog een smoothie recept voor mij hebt hoor ik het graag. Dan kan ik ook eens wat nieuws uitproberen!

6 opmerkingen:

  1. Jum! Ziet er echt lekker uit en nu wij ook zo'n supercoole smoothiemachine in huis hebben, wil ik deze ook wel eens gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Je kunt de blauwe bessen ook vervangen door aardbei en mango!

      Verwijderen
  2. Oeeh, ik moet ook maar eens een poging wagen denk ik!! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen