maandag 30 maart 2015

Sketch/drawing challenge!

Een dino die ik laatst schilderde

Ik ben de laatste tijd bezig met schilderen (met waterverf) en tekenen. Ik wil hier graag in verbeteren en vooral mijn eigen stijl hierin vinden, maar daar moet ik natuurlijk veel voor oefenen. Het beste advies hiervoor is door gewoon elke dag even iets te schetsen of te schilderen. Het hoeft niet uitgebreid, misschien duurt het zelfs maar een paar minuutjes per dag. Het leek mij leuk om hier wat een uitdaging van te maken en ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. 

Mocht ik deze uitdaging aan gaan en dus elke dag iets gaan tekenen en schilderen leek het mij leuk om dit resultaat met jullie te delen. Nu kan ik dat via instagram doen natuurlijk, maar het leek mij ook leuk om het op mijn blog te delen. Misschien 1 keer in de week een update laten zien met alles wat ik die week getekend of geschilderd heb. Of elke dag een extra blogpost met een kleine schets of schildering. Ik ben benieuwd of jullie het leuk zouden vinden om mijn voortgang hiervan te zien. Ik zat zelf te denken om dit een maand te doen. Kijken of ik daadwerkelijk vooruit ga door elke dag even te tekenen. Misschien dat er ook wel mensen zijn hier die mee zouden willen doen. Er bestaan al veel challenges op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ze hebben allemaal weer een andere specifieke maand etc. Dus ik doe het lekker op mijn manier, het moet natuurlijk ook leuk blijven.

Dus laat het me weten hoe jij dit graag zou willen zien en of je mee zou willen doen eventueel. Wees niet bang dat je niet goed genoeg bent, het gaat om het leer proces. Het lijkt mij erg leuk om vooruitgang hierin te zien op het eind van de maand. Dit houd wel in dat je ook je minder mooie tekeningen of schilderingen moet willen laten zien. Ik zal ook niet elke dag iets geweldig moois kunnen maken vrees ik, maar ik ga zeker mijn best doen! En een maand is zomaar om..

Ik zou het erg waarderen als je een reactie achterlaat. 

6 opmerkingen:

  1. Ik vind je dino heel lief!
    Maar helaas heb ik geen tekentalent (of tijd) en kan ik niet meedoen aan je challenge. Ik vind het wel een originele challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Je mening over hoe ik dit moet delen op mijn blog is natuurlijk ook altijd welkom :) Je hoeft niet perse mee te doen. Goed om te horen dat je het wel een leuk idee vind.

      Verwijderen
  2. Wat een superschattige dino!
    Ik zou het leuk vinden om je vooruitgang te zien in een wekelijks overzicht, zelf heb ik op dit moment niet genoeg tijd om mee te doen (helaas, want het lijkt me wel leuk!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Een kleine schets hoeft misschien maar 5 minuutjes per dag te kosten hoor :) even voor het slapen gaan. Ik neig ook naar een wekelijks overzicht inderdaad. En dan via instagram elke dag. Leuk om te horen dat het je wel leuk lijkt!

      Verwijderen
  3. Superleuk idee! Helaas ben ik altijd zo inspiratie-loos als ik iets leuks wil maken... En momenteel weer druk met werk dus de tijd heb ik er voorlopig nog niet voor, jammer, want creatief zijn blijft een leuke bezigheid! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie :) ik ben ook vaak inspiratieloos, en daarom begin ik juist deze challenge! Doordat je jezelf elke dag er toe zet om iets kleins te tekenen gaat dat steeds makkelijker. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Leuk dat je enthousiast bent!

      Verwijderen