dinsdag 7 april 2015

Drawing Challenge - week 1

Ja ja, week 1 van de drawing challenge is alweer voorbij! Ik ben lekker aan het tekenen en schilderen geweest en vandaag laat ik jullie hiervan het resultaat zien. Wat vind ik tot nu toe van de challenge en hoe is het verlopen? Lees snel verder...

Ik vond het allereerst ontzettend leuk om jullie reacties op mijn instagram te lezen! Dankjewel daarvoor. Het is me gelukt om elke dag wat te tekenen en te schilderen. Eigenlijk zou ik ook potlood schetsen doen, maar tot nu toe kon ik het niet laten om elke keer het toch weer in te schilderen met aquarel. Misschien dat die potlood schetsen later nog eens komen, gelukkig had ik nu ook de tijd om te schilderen. We zullen zien!
Dag 1 begon met deze vampier. Ik had al eens eerder een schets gemaakt hiervan in mijn schetsboekje, maar dat was niet het juiste papier om op te schilderen. Dus op dag 1 heb ik hem opnieuw getekend en geschilderd. Ik vond vooral de achtergrond erg leuk om te doen!
Dag 2, ik heb geen flauw idee waarom ik besloot dit te schilderen. Ik wilde graag een meisje tekenen en oefenen op houdingen en toen is het dit geworden. Het was helemaal geen regenachtige dag of zo. Ik ben best tevreden over het resultaat hiervan. Er kan nog wel het een en ander aan worden verbeterd, maar ik vond vooral het gezicht leuk gelukt. Ik koos voor wat fellere primaire kleuren om het meisje er echt uit te laten springen en liet de achtergrond vrij simpel en zacht van kleur. 
Op dag 3 wilde ik eigenlijk hetzelfde meisje nog eens tekenen, maar dan in een andere houding om weer wat te oefenen. Helaas pakte het dit keer niet zo goed uit. Ik ben niet tevreden over het gezicht en de houding klopt niet, maar ach ook dat hoor bij de drawing challenge. Ik vind haar jurkje nog het best gelukt. 
Dit konijntje schilderde ik op dag 4. Zoals je al kunt zien, voor Pasen! Ik wilde iets leuks voor op mijn blog hebben en daarom leek me dit wel een leuk onderwerp. Ik heb hiervoor een dunnere pen gebruikt om het konijntje wat zachter en pluiziger te laten lijken. En dat beviel me wel goed. Ik ben de drawing challenge ook begonnen om wat een eigen stijl te zoeken en materiaal uit te proberen en mezelf te verbeteren. Dus leuk dat ik er zo achter kwam dat een dunnere omlijning toch ook wel mooi is. 
Voor dag 5 tekende ik deze beer. Helaas is de foto niet goed gelukt, het licht was niet zo goed deze dag. In het echt vind ik hem mooier gelukt, maar ach. Ik probeerde weer een dunne omlijning te gebruiken en wat 'losser' te schilderen. Ik wil altijd alles perfect en netjes hebben, maar een beer is natuurlijk best ruw. Helaas heeft de foto dit erg vlekkerig gemaakt, in het echt is het meer een geheel, maar je snapt het idee. Ik vond het erg leuk om deze te maken! En een beer tekenen is nog niet zo makkelijk als het lijkt kwam ik achter.
Toen was het dag 6, de laatste dag van deze week. Weer heb ik de dunne pen gebruikt voor de omlijning van deze vos en geprobeerd om niet te netjes te willen zijn met de verf. Ik moet er nog wel wat op oefenen. Vossen zijn zulke mooie beesten! Erg leuk om te schilderen.

Dat was dan de eerste week. 6 Dagen zoals je kunt zien, maar dat ligt aan de dag waarop ik begonnen ben en het feit dat alles wat ik vandaag schilder ik een dag later online zet. Volgende week dinsdag komt er weer een update en dan zal ik wel 7 dagen voor jullie hebben. 
Tot nu toe vind ik de challenge erg leuk om te doen! Ik dacht dat het best lastig zou zijn om elke dag iets te verzinnen, maar doordat er druk achter staat (ik moet immers iets online zetten) weet ik toch elke keer iets te verzinnen en ik merk dat het me steeds beter af gaat. Het kost me ook helemaal niet zoveel tijd, ondanks dat ik veel schilder. Ik kan wel merken dat het schilderen me steeds beter lukt en dat ik al wat verschillende dingen heb uitgeprobeerd. Mijn tekening van dag 1 is heel anders dan dag 6 bijvoorbeeld!


Welke tekening vind jij het mooist gelukt? 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te zien zeg!
    Ik vind de vampier en het vosje het leukst!
    Het konijntje vind ik het best gelukt (en ziet er zo schattig uit) :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vond het ook erg leuk om te doen :)

      Verwijderen
  2. Jeetje je kan echt super goed tekenen/schilderen vind ik :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awh, dankjewel! Ik ben er zelf nog niet zo tevreden over. Ik heb heel erg de neiging om weer realistisch te gaan tekenen gezien ik dat vroeger altijd deed en dit weer een hele andere stijl is die ik me nog moet aanleren. Maar dat vergt gewoon nog wat oefening :) Wel een leuke uitdaging.

      Verwijderen