dinsdag 14 april 2015

Drawing Challenge - week 2

Week 2, wat gaat het toch snel. Bijna op de helft alweer! Ik heb deze week (natuurlijk) ook weer veel geschilderd en getekend en vandaag laat ik jullie zien wat ik allemaal gemaakt heb. Ik heb er zelf weer veel plezier aan gehad.

Ik kreeg weer hele lieve reacties op instagram, bedankt allemaal! Het was een leuke week en ik heb wederom veel geschilderd. Ik kan het toch niet laten om de kwast te pakken nadat ik iets getekend heb. Alles is leuker in kleur naar mijn mening.

Op dag 7 ben ik wat gaan oefenen op planten en bloemen. Met waterverf natuurlijk. Ik vond het resultaat best leuk geworden en heb het vervolgens ingescanned, misschien kan ik er dan nog iets mee maken in photoshop. Ik wil vaker oefenen hiermee.
En toen was het dag 8. Dit keer een mens. De afgelopen paar dagen had ik veel op dieren geoefend en ik wil ook graag de houdingen van mensen leren. Het is best lastig om te bedenken wat de stand van voeten of handen is in een bepaalde houding. Ik vond hiervan het effect van de streepjes op de trui erg leuk geworden en de stiksels op de broek vond ik ook mooi lijken. Volgens mij is de houding hiervan wel redelijk gelukt. Ik zie nog wel een paar kleine foutjes, maar ik ben er best tevreden over. 
Op dag 9 kocht ik een water brush pen. Dit is een pen die je vult met water en waarmee je een mooi waterverf effect krijgt. Dit was even oefenen en ik gebruikte veel te veel water waardoor deze tekening niet helemaal is geworden hoe ik wilde. Ook vond ik de stand van de voeten erg lastig in deze houding, maar het was een goeie oefening! Ik vind het nog best leuk geworden en ben best een beetje trots dat ik de verhoudingen nog redelijk heb gedaan. Een voet van voren tekenen vond ik vooral erg moeilijk, daar is nog wel wat verbetering mogelijk.
Dit katje schilderde ik op dag 10. Ik had even genoeg van de moeilijke houdingen van mensen en wilde een kleine speelse tekening maken zonder teveel poespas (haha). Ik vind deze stijl best leuk geworden zo en het strikje maakt het extra schattig. Het is geen perfecte tekening, maar dat maakt het juist wel leuk vind ik!
Daarom heb ik op dag 11 het katje gewoon nog eens geschilderd, maar dit keer in een andere houding. Een kat zittend van voren tekenen is nog best een uitdaging en ik wilde dezelfde stijl aanhouden als gister. Wederom niet perfect en ik vind het contrast tussen de strepen best leuk zo. 
Dag 12 alweer..  Weer op houdingen geoefend maar een hele andere stijl aangehouden. Ik probeer maar gewoon wat uit om te kijken wat ik leuk vind en wat mijn eigen stijl uiteindelijk wordt. Ik twijfel of ik daar op het einde van deze maand uit zal zijn (een eigen stijl ontwikkelen duurt jaren) maar ik vind het wel erg leerzaam. Stiekem vind ik de achtergrond van dit meisje ook best leuk geworden en het contrast met haar blonde haren.
En dan de laatste dag, dag 13! Op die dag heb ik mijn 'essentials' getekend. Dus wat ik die dag veel gebruikte of mee bezig was. O.a. mijn pentel water brush, gezien ik daar veel mee aan het oefenen was. Kauwgom, want dat is vrij verslavend, mijn Nikon camera, gehaakte sterretjes (daar ben ik iets leuks mee aan het maken), mijn haaknaald natuurlijk, een penseel en de nagellak die ik die dag op had! (Essie turquoise & Caicos). Leuk om eens te doen zo'n tekening!

Het was weer een hele leuke week. Zo'n tekening kost me soms maar een halfuurtje per dag maar ik vind het nu al heel erg leuk om al het resultaat te zien. Ik merk wel dat het steeds makkelijker wordt om in het creatieve proces te komen. Voordat ik deze challenge deed zat ik soms uren naar mn papier te staren en kwam er maar niks uit waardoor ik het uiteindelijk op gaf. Nu denk ik minder moeilijk na over wat ik maken wil en komt er vanzelf iets leuks uit. 

Ik had een idee om misschien op het eind van de maand een kort filmpje te maken waarin ik 1 voor 1 de schilderingen/tekeningen laat zien. Een beetje een soort schetsboek filmpje. Ik ben benieuwd of jullie dat leuk zouden vinden om te zien. Dan kun je heel snel al mijn resultaten zien en vergelijken met het begin van de challenge en het einde. Het leek mij zelf wel leuk om te maken. 


Nou, tot volgende week dan maar weer! Ondertussen kun je mij ook volgen op instagram om daar elke dag te zien wat ik gemaakt heb. Wat vind jij de mooiste tekening van deze week?






10 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan! Zelf teken ik ook en doe ik dit jaar ook examen in het vak beeldend. ik teken echr al heel lang en het is echt een leuke bezigheid. Erg interessant om andere tekenstijlen te zien zoals die van jouw! Leuk artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik tekende vroeger altijd realistisch en probeer nu dit eens uit. Het is inderdaad een leuke bezigheid :)

      Verwijderen
  2. Die van dag 13 is mijn favoriet! Leuk om de dingen te tekenen die je vaak gebruikt.
    Ik krijg gewoon een inspiratie boost van het kijken naar je leuke tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, leuk om te horen! Dat vond ik zelf ook erg leuk om te maken :)

      Verwijderen
  3. Super leuk! En tof dat je nu al merkt dat je vooruit gaat in het verven. Ik denk dat een filmpje heel handig kan zijn voor alle mensen die niet altijd jouw blog kunnen lezen. Dan zijn ze toch meteen op de hoogte. En een filmpje waarin je jou ziet tekenen is ook leuk maar ik weet niet hoe moeilijk het is om zoiets te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Zo'n filmpje is inderdaad ook een leuk idee. Ik heb alleen geen statief dus ik weet niet zo goed hoe ik dat filmen moet maar ik zal er eens naar kijken. Als het lukt dan zie je het wel verschijnen haha. En anders misschien iets voor in de toekomst, dan kan ik even sparen voor een statief.

      Verwijderen