dinsdag 28 april 2015

Drawing Challenge - week 4

Week 4.. De drawing challenge is bijna afgelopen! Deze week heb ik ook weer veel verschillende dingen gemaakt en erg veel plezier hieraan beleefd. Dankjewel voor jullie lieve reacties op instagram en op deze blog. Ik vind het weer erg leuk om terug te kijken op wat ik gemaakt heb deze week en merk dat ik stiekem mezelf al wat aan het vergelijken ben met hoe mijn tekeningen waren aan het begin van de drawing challenge..

                             
Op dag 21 schilderde ik een ananas. Er kan zeker wel wat aan verbeterd worden, ik vind de strepen bijvoorbeeld te recht lopen en de ananas te 'nep', maar het is wel lekker zomers! Weer eens zonder fineliner lijntjes! 
                    
Voor dag 22 ging ik weer eens voor een mens. Lekker oefenen op houdingen. Ik heb de handjes van dit meisje iets verkeerd getekend, maar hier kwam ik later pas achter. Ik vind het voor de rest wel goed gelukt! Vooral het gezicht vind ik leuk en de losse haartjes die uit haar paardestaart steken maken het geheel een stuk speelser. Ook vind ik het mooi dat de rode kleur zo fel is geworden. 
Op dag 23 wilde ik eigenlijk een vrouw met een hoed op tekenen. Tot mijn vriend zei dat het meer lijkt alsof ze slaapt en op een kussen ligt. Nu kan ik eigenlijk er niks anders meer in zien dan dat haha. Ik denk dat het ook komt doordat ze haar ogen gesloten heeft en de lijn die onder haar armen loopt, wat een beetje op een dekbed lijkt. Maar goed, een slapend iemand is ook wel leuk. Al snap ik dan niet zo goed waarom ze haar armen zo heeft. 
Mijn kattenobsessie kwam weer naar boven op dag 24.. Wel weer in een andere stijl! Als je terug kijkt heb ik al heel wat katten getekend en allemaal weer heel erg anders. Ik vond deze houding wel leuk om eens uit te proberen. Lijkt makkelijker dan het is! En ik heb denk ik een beetje een zwak voor oranje katten? Mijn oudste kat is ook oranje. 
En toen dag 25 aanbrak wilde ik even weer wat anders. Je kunt merken dat ik nog niet echt een bepaalde stijl heb gevonden waar ik mee verder ga. Sommige dingen komen wel steeds weer terug en andere dingen veranderen telkens weer. Ik wil mij ook nog niet vasthouden aan 1 bepaalde stijl of tekening. Daarvoor vind ik dit veel te leuk! En hier leer ik alleen maar van. Ik vond dit hart ook erg mooi om te maken. Ik heb eerst gewoon een hart getekend op papier en deze ingevuld met bloemetjes, blaadjes en hartjes etc. Vervolgens ingeschilderd en de lijnen weer uit gegumd. Een vrolijk geheel op deze manier. 
Op dag 26 maakte ik de tekening voor mijn favorieten van April. Ik wilde eens uitproberen hoe het was om dit in een tekening te verwerken. Ook omdat ik manieren zoek om mijn illustraties terug te laten komen in mijn blog, ook als ik straks klaar ben met de drawing challenge. Het voelt toch een beetje gek als jullie dan niks van mijn tekeningen meer terug zien. Een aantal van jullie vonden mijn 'essentials of the day' tekeningen erg leuk en ik dacht dat kan ik ook goed in een favorieten blogpost verwerken. Dus misschien een idee om dit elke maand te gaan doen? De blogpost lees je hier.
En toen was het alweer dag 27.. Een beetje geoefend met schaduwen en highlights. Vind dit best een leuke tekening geworden zo. Eigenlijk wilde ik een achtergrond maken met waterplassen en dergelijke, maar dat vond ik toch iets te moeilijk en ik was zo tevreden over dit resultaat dat ik het niet wilde verpesten met de achtergrond. 

En dat was dan week 4 van de drawing challenge. Wat gaat de tijd toch snel! Ik ben inmiddels bijna klaar met de challenge. Ik ga nog door tot het eind van de maand. Wat inhoud dat op 1 mei de laatste tekening online zal komen. Ik zit er aan te denken om een korte video op te nemen waarin ik 1 voor 1 mijn tekeningen nog laat zien. Zo kan ik mn vooruitgang in 1 filmpje tonen en kunnen jullie alle tekeningen nog eens bekijken. 

Mijn vraag aan jullie is: wat zouden jullie graag zien als de drawing challenge is afgelopen? Ergens vind ik het heel erg jammer dat het straks stopt. Het is fijn dat ik dan niet meer perse 'moet' tekenen als ik het een dag te druk heb, maar ik vond het ook wel erg leuk om te doen en jullie reacties waren best enthousiast. Ik wil mijn blog wel graag creatief houden en zou het leuk vinden als schilderen/tekenen een onderdeel blijft van mijn blog (naast de andere onderwerpen natuurlijk). Wat voor dingen vinden jullie leuk om te zien? Zo nu een dan een tekening? Elke week een blogpost over wat ik die week heb gemaakt? Of misschien maar 1 keer in de maand of zouden jullie eens een video willen zien waarin ik teken of laat zien wat voor materiaal ik gebruik voor mijn tekeningen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en idee├źn hierover. Dan zie ik jullie 1 mei met de laatste update! 

Welke tekening vind jij het leukst deze week?




4 opmerkingen:

  1. Wat schattig allemaal! Die ananas is ook erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet wel doorgaan met kunstwerkjes posten! Ik vind ze erg leuk om naar te kijken en zal het stiekem ook wel missen als je ze helemaal niet laat zien.
    Gewoon door gaan met die challenge ;)
    Dat kunstwerkje van dag 25 is trouwens echt heel gaaf, mijn favoriet van deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, het lijkt mij ook wel leuk om door te gaan. Maar elke dag is wel heel veel haha. Ik denk dat ik dat op den duur ook wel een beetje zat ben. Als ik nu een dag het te druk heb voel ik toch die druk dat ik iets online moet zetten. Dus misschien dat ik het op een andere manier terug kan laten komen? Ik weet ook niet of het saai wordt om hier constant updates te blijven plaatsen van wat ik getekend heb die week. Of misschien moet ik het minder vaak doen? Ik ben er nog niet helemaal over uit. Bedankt voor de feedback :)

      Verwijderen