vrijdag 24 april 2015

Koningsdag Nailart

Het leek mij leuk om voor Koningsdag een nailart te maken! Dit had ik namelijk nog op mijn doelen lijstje te staan voor deze maand. Ik draag eigenlijk nooit oranje nagellak, behalve soms op dit soort gelegenheden. Een mooi excuus om mijn oranje nagellak weer eens uit het rek te halen dus!

Voor deze nail art heb ik 4 nagellak kleuren gebruikt:
- Essie - Fear & Desire (oranje)
- Essie - A list (rood)
- Rimmel 60 seconds Rita Ora  - 704 White hot love (wit)
- Essie - Mezmerised (blauw)

Natuurlijk kun je gewoon andere merken gebruiken. Dit had ik toevallig in mijn collectie staan. Vooral de witte kleur is erg aan te raden. Dekt heel goed in 2 laagjes en Rimmel nagellak is makkelijk verkrijgbaar bij de drogist. De oranje kleur van Essie vind ik ook erg geschikt hiervoor, het is precies de kleur oranje die ik mij inbeeld als ik aan het koningshuis denk.

verder heb ik nog 2 kleuren glitters gebruikt (blauw en rood) en een penseeltje. De glitters kun je bij hobbywinkels vinden of bij de action bijvoorbeeld.
Stap 1: Gebruik een goede basecoat, zodat je nagels beschermd zijn tegen de felle kleuren nagellak. Lak vervolgens al je nagels oranje behalve je ringvinger. Deze lak ik wit. Je kunt natuurlijk ook een andere volgorde kiezen of meer nagels wit lakken. 
Stap 2: Pak je rode en blauwe glitters erbij en leg ze alvast klaar. Vervolgens knip je een plakbandje in de lengte doormidden en plak hem even op de achterkant van je hand. Hierdoor zal de nagellak straks minder goed plakken waardoor je niet je nagellak mee trekt als je de plakband verwijderd. Plak nu de plakband in de breedte over je nagels. Precies in het midden. 
Hier zit de plakband er nog op
Stap 3: Lak de bovenkant van je nagel rood en strooi hier voorzichtig de rode glitters in. Met een penseeltje of voorzichtig met je handen kun je de resterende glitters wegvegen. Dit doe je hetzelfde met de blauwe nagellak, op de onderkant van je nagels. Druk de glitters voorzichtig een beetje aan en verwijder heel voorzichtig de plakband. 
En klaar is je nailart! Ik denk dat iedereen deze nailart kan maken, ook als je hier niet zo goed in bent. Toch geven de glitters het net dat beetje extra. Ik hoop dat jullie deze tutorial leuk vonden om te zien. Wat draag jij op je nagels met koningsdag?

10 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit! Ik moet zelf nog even bedenken wat ik met mn nagels ga doen met Koningsdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) een simpel oranje kleurtje is natuurlijk ook altijd goed! Maar ook wel leuk om nail art met een thema te maken.

      Verwijderen
  2. Leuke look! En wat een mooie kleur oranje is dit, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt! Ja, echt de perfecte oranje kleur vind ik! Hij lakt ook heel erg fijn :)

      Verwijderen
  3. Leuk hoor, insturen naar een tv-programma ;)
    En ik draag die kleuren zelf ook niet alledaags. Enkel pastelkleuren, blauw, groen, rood. De gangbare kleurtjes dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik meestal ook, en felle neon kleuren in de zomer dan nog, maar oranje is met koningsdag wel eens leuk om te dragen :)

      Verwijderen