donderdag 2 april 2015

Mijn doelen van april

Maart is voorbij gevlogen! Dit is meestal een teken dat ik het naar mijn zin heb gehad en genoeg heb gedaan. En als ik naar mijn doelen van maart kijk heb ik ook veel van deze doelen behaald. Het is tijd om terug te kijken op deze doelen en nieuwe doelen te stellen voor komende maand. Want het is alweer april!


Laten we eerst eens kijken naar de doelen van vorige maand. Hoe ging het, wat heb ik gehaald en wat niet?
Mijn doelen voor maart waren:
Meer bewegen
Na de wintermaanden was het tijd om weer in beweging te komen. Eigenlijk moet je dat het hele jaar door doen natuurlijk, maar het was er langzaam wat in geslopen. Gelukkig is dit doel erg goed gegaan! Elke dag heb ik gewandeld en om de dag gefietst op mijn hometrainer. Ik heb geprobeerd meer actief bezig te zijn op een dag en minder te bankhangen. En stiekem vond ik dat fietsen niet eens zo erg. Gewoon lekker youtube filmpjes kijken tijdens het fietsen! En slecht weer is ook geen excuus met zo'n hometrainer. 
Minstens 2x koken
Dit doel heb ik voor de helft gehaald.. Maar liefst 1 keer heb ik gekookt! Ik had nog geprobeerd de lat niet te hoog te leggen door voor 2 keer te gaan. Toch is dit niet gelukt. Ach 1 keer is beter dan niets toch? Ik maakte pasta met champignons en een tomatensausje. Een beetje simpel, maar we waren een beetje laat met eten. Mijn vriend had net bloed gedoneerd en daarom leek het mij een goed moment om te koken. Hij voelt zich dan toch meestal een beetje duizelig. 
Meer fruit eten
Weer een doel gehaald! Ik heb nog niet elke dag fruit gegeten, maar toch regelmatig. Voornamelijk in de vorm van smoothies. Super lekker na het sporten. 
Klik hier voor het recept van deze lekkere smoothie
Wat vaker naar buiten
Doordat ik elke dag gewandeld heb ben ik automatisch ook meer naar buiten gegaan. Gelukkig hebben we ook een poos mooi weer gehad in maart, dus dit was absoluut geen straf! 
Mijn nagels langer laten groeien
Nagellak opdoen zodra mijn nagellak begon te chippen is wel gelukt, helaas heeft het niet geholpen om mijn nagels langer te laten groeien. Het ging een poosje goed, maar toen ik terug uit Londen kwam braken ze allemaal af. Super zonde, maar gelukkig zijn ze momenteel alweer bijna op gelijke lengte. Opnieuw proberen ze langer te laten groeien dan maar. 

Lente decoraties maken
De kerstballen zijn gelukkig wel de deur uit gegaan begin maart (een beetje laat misschien..) maar ik heb niet veel decoraties gemaakt. Tenzij mijn vrolijke neushoorn mee telt? Met zijn/haar bloemen patroon past dit ook wel bij de lente. Ook heb ik bloemen in huis gehaald! Ook mooie decoratie voor de lente. Dus dit doel heb ik ook (onbewust misschien) gehaald. Ik wilde eigenlijk leuke DIY's verzinnen, maar hier ben ik niet aan toe gekomen.


Dit zijn dan de doelen van april:


- Blijven schilderen en tekenen!
Ik ben begonnen met aquarel verf en aan het oefenen op tekenen. Dat is voor mij alweer een hele tijd geleden, maar ik vind het erg leuk om te doen. Nu moet ik natuurlijk wel doorzetten wil ik hier beter in worden. Genoeg blijven oefenen en dingen uitproberen dus! Nu ik net de drawing challenge ben begonnen hoop ik dat ik dit doel goed behaal.
- Blijven bewegen
Gezien dit vorige maand zo goed is gegaan wil ik hiermee door gaan. Anders is het natuurlijk zonde voor het harde werk. Misschien dat ik mijn beweging zelfs wat uitbreiden kan of wat meer mijn spieren kan trainen. Ik doe nu voornamelijk conditie, want dit vind ik stiekem het leukst.
- Minstens 1 haak project afronden
Na het afronden van mijn neushoorn raakte ik wat in een haak-dip. Ik zag geen leuke patronen meer en was alleen nog bezig met mijn CAL deken. Nu krijg ik deze deken niet zomaar af, maar het zou leuk zijn als ik deze maand minstens 1 haakwerkje af maak. Dan heb ik weer iets nieuws af.
- Oefenen op mijn blog foto's
Ik vind het fotograferen voor mijn blog erg leuk om te doen, maar heb er weinig verstand van. Het lijkt me leuk om wat meer te oefenen en uit te zoeken hoe zo'n camera nou precies werkt en wat af te wisselen met achtergronden bijvoorbeeld. Kijken hoe ik mijn foto's mooier kan maken, want daar wordt mijn blog alleen maar beter van. 
-Video's maken
Misschien weet je dit al, maar ik heb ook een youtube kanaal. Momenteel staat daar nog niet zoveel op, maar hier wil ik wel verandering in brengen. Het is niet de bedoeling dat mijn blog straks alleen maar uit video's bestaat natuurlijk, maar het lijkt me wel leuk om dat af en toe eens af te wisselen. Sommige dingen zijn nou eenmaal heel leuk om op video te laten zien. (psst; neem morgen eens een kijkje op mijn blog!)
- Een nail art maken
Er staat momenteel 1 nail art op mijn blog en om eerlijk te zijn heb ik nooit geduld voor dit soort dingen, maar laat ik het toch nog maar eens proberen! Het ziet er wel altijd leuk uit vind ik.

Dat was het alweer, de doelen voor deze maand. Ik ben benieuwd wat april mij brengt en of ik deze doelen weer zo goed kan voltooien als vorige maand. Ik zal natuurlijk weer mn best doen om foto's te maken! 

Wat voor doelen heb jij voor komende maand?

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig met je doelen! En dat je een doel half hebt gehaald betekend niet dat je doel 'mislukt' is, het betekend gewoon dat je er nog niet bent. Het komt wel goed! :) Ik heb super veel doelen voor April en ik hoop dat ik ze ga halen. Ik moet voor mijn studie een module afronden, een onderzoek opstarten. Verder doe ik mee met Instaswap, organiseer ik dit jaar de Paasbrunch voor de familie, is manlief over een week jarig, doe ik mee aan de Stylecraft CAL, ga ik naar Londen met de derde klassen, wil ik Kingsday lekker gaan vieren en last but not least doe ik mee aan NaNoWriMoCamp. (Een challenge om binnen een maand meer dan 50.000 woorden aan je boek te schrijven.) Alles hiervan halen en afronden is voor mij een doel! :) En genieten natuurlijk!

    Zet hem op! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, en je hebt helemaal gelijk. Lekker druk heb je het zeg! Wel super leuk :)

      Verwijderen