woensdag 29 april 2015

Models own - Chrome Rose

Ik heb niks met metallic nagellakken. Vaak zijn ze streperig en vind ik het effect absoluut niet mooi, maar toen ik in de Models own bottle shop was in Londen zei de verkoopster dat dat bij hun nieuwe chrome collectie absoluut niet zo is. Ze vertelde me dat vooral de rose gouden kleur erg populair was. Ik gaf het een kans en kocht de kleur 'Chrome Rose'. Vandaag laat ik jullie de swatch foto's zien en vertel ik wat ik er nu uiteindelijk van vind. Heeft de verkoopster gelijk?



Rose goud vind ik zelf altijd erg mooi, maar ik had nog nooit een nagellak gezien in die kleur. Ze hadden nog veel meer kleuren bij Models own, maar deze trok het meest mijn aandacht. De lak droogt erg snel, waardoor je wat voorzichtig moet lakken. Niet teveel over 1 plek heen gaan, want dan verpest je het resultaat. Ook merkte ik dat elke lijn of kuiltjes in je nagels extra zichtbaar zijn bij het dragen van deze nagellak. Ik kan daarom ook aanraden om een goeie basecoat te gebruiken. Ik heb zelf de ridge filling basecoat van Hema gebruikt. Lekker goedkoop en deze maakt de oppervlakte van je nagels glad waardoor je nagellak mooier zit. 

Voor het gebruik moet je de nagellak wel goed schudden. Het viel mij op een gegeven moment op dat mijn ene gelakte hand meer zilver was en de ander meer oranje. Als je niet goed schud heb je een laagje zilver op de bovenste laag van je nagellak drijven. Waardoor je eerste nagels zilver zijn en daarna voornamelijk koper. Goed schudden en dan heb je hier totaal geen last van.  
Nu klinkt dit vast heel negatief, maar ik was eigenlijk blij verrast door deze nagellak! Ik vind de kleur erg mooi en heb bijna geen last van strepen. Totaal niet zoals ik metallic nagellak gewend was. Het is bijna als een soort folie op je nagels. Een beetje een gebruiksaanwijzing voor het lakken dus, maar naar mijn mening maakt de kleur dit helemaal goed. Models own raad zelf trouwens aan om je nagels licht met een buffer vijl te buffen en geen base of topcoat te gebruiken. Ik hou niet zo van het buffen van mijn nagels, gezien mijn nagels van zichzelf al vrij dun zijn. Mocht jij sterke nagels hebben kun je dit dus gewoon doen. En als ik mijn resultaat met dat van andere bloggers vergelijk zie ik geen verschil. Wat wel een pluspunt is is dat de nagellak in 1 laagje dekt!
Het is zeker een nagellak kleur die opvalt en anders is dan anders. Als je houd van rose goud (of zilver, goud of andere metallic kleuren) zou ik zeker eens naar deze nagellakken van Models own kijken. Wat wel een nadeel is dat je er beter geen topcoat overheen kunt aanbrengen. De nagellak droogt semi mat op en met een topcoat komt de nagellak er gek uit te zien. Hierdoor blijft je nagellak misschien iets minder lang zitten. Tenminste ik merk zelf dat ik eigenlijk altijd wel een goeie topcoat nodig heb. Toch blijft de nagellak bij mij wel 2 a 3 dagen zitten en gezien essence nagellak bij mij er bijvoorbeeld al na 1 dag af ligt is dit zeker niet slecht. 


Models own kun je bij veel webshops kopen. Zoals Prettypolish.nl of asos.com (gratis verzending!). Een nagellak van dit merk kost gemiddeld 6,95 euro. Ik ben erg tevreden over deze nagellak, vooral om de kleur. De verkoopster had niet helemaal gelijk want het is niet zo ideaal als ze omschreef, maar ze had wel gelijk over het mooie effect. 




2 opmerkingen: