woensdag 1 april 2015

Start van de Drawing Challenge!

Een paar dagen geleden vroeg ik jullie mening over mijn idee om een Drawing Challenge te beginnen. Ik heb er eventjes over nagedacht en gezien april nu net begonnen is heb ik besloten om gewoon te beginnen. Wil je weten wat deze challenge inhoud en hoe dit op mijn blog zal verschijnen? Of wil je zelf misschien ook wel mee doen, lees dan verder!

Ik wil graag mijn tekenen en schilderen verbeteren. Op zoek naar een eigen stijl en handigheid krijgen in de waterverf. Hiervoor moet je natuurlijk erg veel oefenen. Daarom besloot ik om een Drawing Challenge te beginnen. Ik ga een maand lang elke dag iets tekenen of schilderen. Dit mag een korte schets zijn of een uitgebreid portret, maar net waar je zin in hebt. Ik ben erg benieuwd of ik vooruitgang merk als de maand voorbij is. Daarom maak ik van elke dag een foto en plaats dit op mijn instagram. Zo kan ik op het eind van de maand vergelijken of ik vooruit ben gegaan en het leek me voor jullie ook wel leuk om te zien wat ik maak.
Soms is het lastig om iets te verzinnen. Ik denk dat we allemaal wel dat moment kennen dat je besluit om iets creatiefs te doen en uiteindelijk eeuwen voor je uit staart of op pinterest verdwaalt in alle inspiratie. Daarom is dit juist een goeie oefening. Doordat je elke dag iets tekent leer je jezelf aan om in dit creatieve proces te komen en gewoon iets op papier te zetten. Want vaak denken we teveel na over dingen. Het hoeven geen meesterwerken te zijn! Voor deze challenge moet je ook vooral niet bang zijn om mislukte tekeningen te durven delen, want je kunt niet elke dag tevreden zijn over wat je hebt gemaakt. Misschien kost het je maar een paar minuten per dag. Niet kunnen tekenen of geen tijd hebben hoeft dus geen excuus te zijn.

Als je ook mee wilt doen bedenk dan voor jezelf waar jij beter in wilt worden en met wat voor materialen jij graag werkt. Dit kan iets zijn wat je nu al veel gebruikt of misschien iets heel nieuws! Denk aan houtskool, aquarel, olieverf etc. Je kunt verschillende stijlen uitproberen in deze maand. Dat maakt het juist zo leuk. Ik ga voornamelijk schetsen met potlood en pen en op sommige dagen met waterverf aan de slag. Ik wil vooral oefenen op het tekenen van karakters en het schilderen met waterverf wat meer onder controle krijgen.
Het is nu 1 april en ik begin vandaag! Dit houd in dat ik morgen mijn dag 1 op instagram deel. Op het eind van de week (in dit geval 7 april dus) laat ik zien wat ik die week gemaakt heb. Zo overspoelt mijn blog niet met tekeningen elke dag, maar kunnen de mensen die geen instagram hebben of mij niet volgen toch mijn resultaat zien. Als je ook mee wilt doen mag je ook later instromen natuurlijk. Dan hou je gewoon 30 dagen aan, of langer als je dat wilt.

Mocht je ook mee doen zou ik het leuk vinden als je je resultaten met mij deelt! Dit mag in de reacties onderaan, maar je mag het ook mailen. Of tag mij op instagram. Misschien dat ik op het eind van de maand jullie resultaten ook kan laten zien (mits je hier toestemming voor geeft). Mijn vriend doet in ieder geval al mee. Hij gaat bezig met typografie, dat kan natuurlijk ook.

Ik ben benieuwd of jullie dit leuk gaan vinden en vooral wat ik allemaal ga tekenen deze maand!

6 opmerkingen:

  1. Leuk dit :) Ik ga je volgen op Instagram :) (https://instagram.com/mycreativia/)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof!! Ik wens je veel succes en ik moedig je vanaf hier mentaal aan! Het lijkt me leuk om mee te doen, maar mijn April maand zit al proppievol, ook omdat ik toch nog besloten heb om mee te doen met NaNoWriMoCamp. Zet hem op! Je maakt leuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh wat een superleuk idee! Ik heb je meteen gevolgd op instagram. Ik teken de laatste tijd ook weer meer, maar ik doe altijd uren over een tekening en jammer genoeg heb ik niet de tijd om iedere dag één tekening te maken! Ik support je heel erg en hoop voor je dat het je lukt! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Leuk dat je ook tekent :) Ik was vroeger ook altijd uren met 1 tekening bezig (realistisch tekenen) maar ik wil mezelf nu aanleren om snelle illustraties te kunnen tekenen en elke dag even creatief bezig te zijn. Ik hoop dat ik hierdoor wat makkelijker elke keer een onderwerp kan verzinnen om te tekenen en de materialen beter onder controle krijg. Tot nu toe gaat t goed :) leuk dat je me gaat volgen!

      Verwijderen