maandag 6 april 2015

Sticky Walnoot taart, heel Holland bakt boek

Onlangs schreef ik een review over het Heel Holland bakt- bakboek. Deze kreeg ik voor mijn verjaardag en ik kon niet wachten om de recepten die er in staan uit te proberen. Dit is de tweede keer dat ik iets uit het boek maak (de eerste keer maakte ik de chocolate cookies). Ik was benieuwd of de recepten goed en duidelijk omschreven waren en natuurlijk of het lekker was. Deze sticky walnoten taart zag er misschien op het plaatje niet zo aantrekkelijk uit, maar klonk wel heel erg lekker!


De ingrediënten van dit recept zijn heel erg makkelijk. Iets wat ik zelf wel fijn vind. Ik heb er een hekel aan als er allemaal rare ingrediënten in staan waar ik nog nooit van gehoord heb of niet zou weten waar ik het moet kopen. De meeste ingrediënten had ik zelfs al in huis. Ik hoefde alleen nog walnoten en slagroom te halen. 
Het recept zelf was ook erg simpel om te maken. Het was goed en duidelijk omschreven. Het enige nadeel was dat het deeg voor de bodem meerdere keren in de koelkast moest om op te stijven, dit kost wel even iets meer tijd. Gelukkig heb ik dit gemaakt op een luie zondag en had ik dus genoeg tijd. Ik vond het resultaat er niet super smakelijk uit zien toen het uit de oven kwam, maar dit was op de foto in het boek ook niet zo. Daardoor was ik juist erg nieuwsgierig naar de smaak! Honing en walnoten is altijd een goeie combinatie in mijn ogen. 
Het was heerlijk! Lekker zoet. Het vult wel heel erg vond ik, dus je hebt maar een klein stukje nodig. Het is bijna een soort toffee vulling. 

Ik vond het erg leuk om dit recept uit te proberen en denk dat ik dit nog wel eens vaker zal maken. Het was helemaal niet moeilijk en ook niet duur om te maken. Ik kan niet wachten om nog een recept uit het bakboek te gaan testen! Ik ben benieuwd of die net zo lekker zal zijn..

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Hij ziet er inderdaad niet super jammie uit, maar ik geloof je zo dat hij lekker smaakt!
    Ik denk dat ik dit boek ook maar op mijn verlanglijstje ga zetten. Voor kerst maakte ik een andere walnotentaart en dat was een regelrechte ramp om klaar te maken. Al was hij wel heerlijk toen hij eindelijk klaar was. :) Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik zeker doen! Ik vind het echt een leuk boek. Het is jammer dat deze er niet zo smakelijk uit ziet, maar dat zag hij er in het bakboek ook al niet dus ik denk niet dat het aan mij ligt haha. Jij ook fijne paasdagen nog!

      Verwijderen