woensdag 8 april 2015

The song of the sea, film review

Nu ik de laatste tijd wat interesse heb in illustraties trok de film 'The song of the sea' mij erg aan. Ik kon me niks bij het verhaal voorstellen en was bang dat het een kinder film zou zijn maar de recensies waren allemaal veel belovend. The song of the sea is geanimeerd door illustraties. Vooral de achtergronden zijn erg mooi. Ik was benieuwd naar het verhaal en waarom dit nou zo'n goeie film zou zijn..


De film gaat over Ben die met zijn zusje Saoirse en vader in Ierland wonen. Na de geboorte van zijn zusje is zijn moeder plotseling verdwenen. Ze wonen aan de kust in een grote vuurtoren. De oma van Ben vind het geen geschikte plek voor Ben en zijn zusje om op te groeien. Ze besluit de kinderen mee te nemen naar de grote stad. Al snel komt Ben er achter dat Saoirse een Selkie is (een mythologisch wezen uit de Schotse en Ierse folklore). Zijn zusje moet een bepaald lied zingen om een vloek van de Uilenheks op te heffen. Helaas kan Saoirse niet praten. Snel merken ze dat er iets mis is met Saoirse en dat alles in gevaar is. Ben kent alle verhalen rondom de selkie van zijn moeder en weet hierdoor precies wat hij moet doen. 
Ik wil verder niet teveel over het verhaal van de film verklappen, maar 'The song of the sea' is een hele magische film met prachtige beelden. Vooral de ge├»llustreerde achtergronden vond ik erg mooi. Het verbaasde me dat ik het verhaal zo leuk vond. Na het zien van de trailer was ik bang voor een kinderachtige film, maar deze film is zeker ook leuk voor volwassenen. Als je van mythische verhalen of sprookjes houd is deze film al helemaal een aanrader! 
De film is genomineerd voor een Oscar en heeft een Annie award gewonnen voor de beste lange animatie film. Ik vond het erg leuk om zo'n '2D' film te zien en was elke keer weer helemaal betoverd door de mooie omgevingen. Ook is de muziek in de film erg bijzonder. Het is namelijk allemaal Iers en erg mooi gezongen. 
Ik kan deze film aan iedereen aanraden! Het was naar mijn mening een hele originele film met een goed verhaal. Ik ben benieuwd wat jullie van deze film vinden. Heb jij hem al gezien?


4 opmerkingen:

  1. Ik heb hem vorige week gezien en ik vond hem ge-wel-dig! Super mooi, goed verhaal en mooie liedjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er ook erg van onder de indruk :) Dat had ik niet verwacht vantevoren. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Wat schattig! En leuk om eens een keer iets van de Ierse cultuur mee te krijgen. Ben ik namelijk onbekend mee. Ik zet deze film op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er ook nog onbekend mee, maar erg leuk om te zien!

      Verwijderen