donderdag 23 april 2015

Wat ik heb gemaakt voor de instaswap.

Een aantal weken geleden schreef ik mij in voor de instaswap. Ik kwam het tegen op internet en wist eigenlijk helemaal nog niet wat het was, maar ik wilde mee doen! En dat heb ik toen ook maar gewoon gedaan. Beetje spannend, ik wist niet wat ik verwachten moest, maar het is hartstikke leuk! Ik ben druk aan het knutselen geweest en heb wat kleine dingetjes gekocht hier en daar en vandaag laat ik jullie zien wat het geworden is! Ik waarschuw je alvast, dit kan wel eens een lange blogpost met veel foto's worden...


Allereerst haakte ik deze sterretjes slinger. Gewoon met grijs en wit katoen. Ik vond het zelf heel erg leuk staan. Stiekem heb ik zin om er nog 1 te maken, want hij stond toch wel leuk op mijn kast. Ik heb hier al een stap voor stap beschrijving van gemaakt. Mocht je willen weten hoe ik dit gemaakt heb of het zelf ook willen maken kun je daar een kijkje nemen. Vervolgens maakte ik er nog een leuke verpakking voor. Alles is leuker als het mooi verpakt is toch? Ik kon zo de slinger mooi om dit kaartje wikkelen en hierdoor ziet het er gelijk al leuker uit dan wanneer ik het zo in inpak papier had gestopt. 

Toen was het natuurlijk ook tijd om wat leuke cadeautjes te kopen! Ik vond het nog best lastig om iets uit te zoeken voor iemand die je niet kent en waarvan je alleen een paar foto's hebt gezien. Ik heb geprobeerd dingen uit te zoeken waarvan ik denk dat het bij mijn swapmaatje past of iets wat iedereen leuk zou vinden.
Ik heb voornamelijk bij de Hema gewinkeld. Wat een leuke spullen hebben ze daar tegenwoordig! Ik was ook zeker niet de enigste die daar dingen kocht voor de instaswap. Ik kocht er leuk spul om alles in te verpakken. Dit heb je al in mijn shoplog kunnen zien. Een gezichtsmaskertje, leuke rietjes, een hele leuke pollepel (!), moestuin zaadjes en een handige inklapbare borstel met spiegeltje. Bij de Blokker kocht ik 2 kleine schoteltjes waar je je theezakjes op kunt doen wanneer je thee drinkt. Deze zijn in vorm van leuke huisjes. Daar heb ik natuurlijk nog wat lekkere thee smaken bij uitgezocht. 

Tsja, en dan nog inpakken natuurlijk! Ik had leuk inpak papier gekocht bij de Hema en leuke zakjes, maar ik wilde ook zelf nog iets leuks doen met de verpakking. Ik haakte een lang groen koord en maakte 3 roosjes met blaadjes en dit bond ik om het cadeautje. Als dit geen lente roept dan weet ik het ook niet meer!

Op internet kwam ik een mooi patroon tegen voor inpak papier. Als je op pinterest zoekt kom je er een hele hoop tegen! Ik maakte een leuke strik en pakte hier een cadeautje mee in. Ik vond het contrast tussen het oranje en mintgroen best leuk staan. De theezakjes stopte ik in de zakjes die ik bij de Hema kocht. Deze zijn doorzichtig aan de voorkant (dit wist ik helemaal niet toen ik ze kocht) waardoor je mooi kunt zien wat er in zit. En je ziet het patroontje erdoor heen komen. Er zaten handige stickers bij waarmee je ze dicht kunt plakken. Ik heb 4 thee smaken uitgezocht; Mango, Dutch, Sweet Honey en kaneel. Dit vind ik zelf erg lekkere smaken.

Ik wilde de slinger aan het kaartje niet zo in de brievenbus doos stoppen. Ook omdat ik wil dat het goed verpakt is en veilig aan komt, maar in cadeaupapier is het ook zo weggestopt. Ik had ook grote zakjes met doorzichtig plastic gekocht, dus daar kon dit mooi in. Zo zie je toch nog de leuke verpakking van de slinger. Ook printte ik een kaartje uit die ik op pinterest vond met 'Made with' en een hartje erop. Deze heb ik aan het zakje bevestigd met een turquoise draad. 
Ik heb nog een grijs koord gevingerhaakt en om de rietjes gedaan en de andere kleine pakjes ingepakt met het cadeaupapier. Zo gaan mijn cadeautjes in de doos! Ik heb een leuke brievenbusdoos gekocht met lichtblauwe strepen erop en hier ga ik het in verzenden. Ik hoop zo dat mijn instaswapmaatje het leuk gaat vinden! Ik heb zeker mijn best hierop gedaan en heb er zelf wel veel plezier aan beleefd. 

Nog even wachten tot 1 mei en dan mag ik het versturen. En natuurlijk laat ik ook zien wat ik zelf ontvangen heb als het zover is! 

6 opmerkingen:

  1. Wow, dit ziet er echt heel vrolijk uit! Ken je je swapmaatje ook, was je via het internet al met diegene bekend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb haar nog nooit gesproken of ontmoet :) Je krijgt een willekeurig iemand toegewezen via de mail. Ik mag alleen stiekem op haar instagram account kijken om te kijken wat voor dingen ze leuk vind en voor de rest is het helemaal geheim. Ik weet dus ook niet wie voor mij een pakje aan het maken is :) Blijft dus tot het laatste moment spannend!

      Verwijderen
  2. Super leuk gedaan ^_^ En leuke spulletjes, die pollepel is echt cute <3

    ❤ Sann
    www.Piixel.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hopelijk vind mijn swapmaatje het ook zo leuk :)

      Verwijderen
  3. Wat ziet dit er super schattig uit, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen