vrijdag 1 mei 2015

Doelen voor de maand mei

April is alweer voorbij, en stiekem vind ik dat helemaal niet erg want dat betekend dat de zomer weer een stapje dichterbij is. Ik kan niet wachten! Maar dit lente weer vind ik ook niet erg. Het ging deze maand super goed met het behalen van mijn doelen en ik ben best tevreden als ik terug kijk op april. Ik stel voor komende maand ook weer nieuwe doelen op om mezelf uit te dagen en er weer een leuke maand van te maken.

Laten we kijken naar de doelen van deze maand en zien wat ik hiervan behaald heb. Vooral in het begin van de maand ging het heel erg goed! 
- Blijven schilderen en tekenen!
Dit was natuurlijk heel erg makkelijk met de drawing challenge! Hartstikke gehaald dus. Ik heb letterlijk elke dag getekend en geschilderd. Ik vond het erg leuk om te doen en ben blij dat ik de challenge gehaald heb. Af en toe was het even lastig, dan had ik het te druk of was ik heel erg moe en dat is dan ook duidelijk terug te zien in mijn tekening, maar ook van dat soort illustraties leer je veel. 
- Blijven bewegen
De tweede maand dat ik dit als doel stelde. De vorige maand ging dit super goed! Deze maand wilde ik eigenlijk wat meer spieren trainen in plaats van alleen conditie, maar dat is niet gelukt. Ik heb wel bijna elke dag gewandeld en in de eerste helft van de maand de hometrainer er veel bij gepakt. Op het einde van de maand verloor ik mijn motivatie een beetje, maar ik ben blij dat ik het wandelen in ieder geval doorgezet heb. Zo kwam ik meer buiten en bleef ik toch nog in beweging. 
- Minstens 1 haak project afronden
Ik dacht even dat ik deze niet behaald had, maar dat is niet waar! Ik heb zelfs 2 dingen gemaakt voor de instaswap. De leuke sterretjes slinger en roosjes als versiering op het cadeautje. Kleine projectjes, maar daarom niet minder leuk. Momenteel ben ik even niet aan het haken omdat ik het zo druk heb gehad met de drawing challenge, maar dat komt wel weer.
voorbeeld van mijn vooruitgang qua foto en bewerking
- Oefenen op mijn blog foto's
Hier heb ik ook veel op geoefend. Ik heb een spiegelreflex camera, maar moet met veel schaamte bekennen dat ik deze eigenlijk altijd op automatisch heb gezet. Deze maand heb ik dat een beetje geprobeerd om af te leren. Ik snap er nog steeds niet heel veel van, maar ik ben aan het oefenen! Ook heb ik geoefend op het bewerken van de foto's en de compositie en de foto wat interessanter geprobeerd te maken. Ik vind dat dit wel aardig gelukt is, voor zover je dit kunt verwachten in een maand. Hopelijk zien jullie dit ook op mijn blog terug.
-Video's maken
Jaja, ook gelukt! Ik heb 2 video's opgenomen zelfs. Mijn favoriete lente nagellakken en een shoplog. Beide waren erg leuk om op te nemen. Ik heb nog een aantal video's op de planning staan die hopelijk ook snel online zullen komen.
- Een nail art maken
Ook dit is gelukt. Voor koningsdag had ik een nailart gemaakt. Niet te moeilijk, want ik moet hier ook nog op oefenen, maar ik vond het zelf wel mooi geworden. 

Allemaal gehaald dus! Ik had er eigenlijk zelf niet eens bij stil gestaan. Ik vond het dan ook een hele leuke maand en ik hoop dat volgende maand net zo leuk wordt! Dit zijn mijn nieuwe doelen voor mei:

- Mijn illustraties in mijn blog verwerken.
De drawing challenge is afgelopen zoals ik al zei en dit vind ik best een beetje jammer. Ik wil toch ook het tekenen en het schilderen terug laten komen op mijn blog. Ik hoop dat ik een manier kan vinden om toch illustraties te blijven maken, maar dit ook doormiddel van een blogpost of een rubriek terug te laten komen. Ik moet er nog even goed over nadenken hoe ik dit ga doen.
- Spieren trainen.
Het moet er nu toch echt eens van komen. Ik wil zeker ook blijven bewegen, maar mijn spieren zijn niks op het moment dus ik kan wel wat oefeningen gebruiken. Hopelijk voel ik mij dan op het eind van de maand al een beetje sterker.
- Een nailart video maken.
Het lijkt me leuk om eens een nailart video te maken. Ik denk wel dat dit best lastig is en ik hoop dat het lukt! Het is in ieder geval leuk om eens te proberen. 
-Iets haken.
Zoals ik net al zei zit ik een beetje in een haak-dip op het moment, maar gezien haken ook een onderdeel is van mijn blog wil ik dit wel weer gaan oppakken. Misschien een leuke amigurumi?
-Oefenen op een achtergrond schilderen. 
Beetje raar verwoord misschien, maar ik schilder nu vooral losse figuren in mijn illustraties. Mede omdat ik altijd bang ben dat ik het verpest met de achtergrond. Ik vind dat nog best wel lastig. Dus een goeie uitdaging om hier nou eens op te oefenen. Ik denk dat het een illustratie wel meer 'af' kan maken.


5 doelen, dat moet hopelijk wel lukken. Ik ga zeker weer mijn best doen. Wat zijn jou doelen voor de maand mei?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen