zaterdag 2 mei 2015

Einde van de drawing challenge, wat vond ik er van? (+video)

Gister maakte ik mijn laatste illustratie voor de drawing challenge die ik een maand geleden ben begonnen. 30 Tekeningen verder en een heel aquarelblok is er doorheen gegaan. Het was ontzettend leuk om te doen. Vandaag laat ik mijn laatste tekeningen zien en blik ik terug op de afgelopen 30 dagen. Ook laat ik al mijn tekeningen nog eens zien doormiddel van een video. Ben ik ook vooruit gegaan door 30 dagen lang te tekenen?

Allereerst de tekeningen van de laatste 3 dagen..
Dit is dag 28. Het was erg leuk om dit meisje te schilderen. Helaas mislukte haar shirt een beetje en kon ik dat niet meer herstellen, maar voor de rest vind ik haar best leuk geworden. Weer eens een andere gezichtsuitdrukking en houding uitgeprobeerd. Ik merk dat ik mensen (voornamelijk kinderen) toch wel erg leuk vind om te schilderen. Ik probeer meer karakter in een tekening te krijgen, maar dat is nog best lastig. 
Op dag 29 maakte ik dit meisje op een skateboard. Dat was nog best lastig, maar ze is wel leuk geworden denk ik. Ik was wat aan het oefenen op verschillende gezichtsuitdrukkingen en vond haar zo wel enthousiast kijken. 
En dan als laatste de 30ste dag. Weer een lastige houding! Ik vind vooral het lieveheersbeestje leuk. Op de foto zie je het niet zo goed, maar hij/zij heeft hele kleine oogjes. Ook vind ik de kleur van de rok van het meisje erg mooi en heb die wat terug laten komen in de bloemen. 

Hier een korte video waarin ik al mijn illustraties nog eens laat zien:

En toen was de drawing challenge voorbij.. Het voelt toch een beetje 'leeg' nu. Elke dag tekenen en schilderen was erg leuk om te doen. Ergens ben ik blij dat ik even een dagje over kan slaan, maar ik ga zeker wel door met het schilderen. Ik kan gerust zeggen dat ik er ontzettend veel van geleerd heb. Ik zit niet meer uren naar mijn papier te staren voordat ik begon. De inspiratie komt nu veel sneller en ik ben minder 'bang' om de eerste lijnen te zetten. Ook heb ik geleerd dat het niet zoveel uitmaakt als een tekening een keer niet zo goed gelukt is. Je leert er altijd wel van en misschien dat andere mensen het wel mooi vinden geworden.

Ik vind ook wel dat mijn tekeningen meer karakter hebben gekregen en dat ik beter met aquarel (waterverf) om kan gaan dan voor de challenge. Ik was voor de challenge natuurlijk nog maar net begonnen met aquarel, maar ik vind dat ik al grote stappen heb gemaakt.

Hier zijn een paar illustraties die ik gemaakt heb voor de challenge:



Best een verschil toch? Ik was toen erg fan van de zwarte brush pen, waarmee ik de lijnen tekende. Nu stap ik steeds meer van de lijnen af. Zonder lijnen kan een tekening een heel ander effect hebben. En als ik wel lijnen wil gebruiken gebruik ik een hele dunne fineliner. Ik vind zelf dat effect een stuk mooier nu. Ook zijn mijn tekeningen minder eentonig van kleur. Ik heb veel geoefend op schaduwen waardoor alles minder 'vlak' lijkt. Ik had zelf niet gedacht dat ik zo'n vooruitgang zou maken na 30 dagen. En ik vind het erg fijn dat ik overal foto's van heb gemaakt. Anders had ik zelf waarschijnlijk niet eens doorgehad dat ik wel vooruit was gekomen.

Deze challenge was hartstikke leuk om te doen! Ik vond het ook helemaal niet erg om elke dat te moeten schilderen. Jullie zullen op mijn blog nog wel mijn illustraties voorbij zien komen. Misschien niet meer zoveel als nu (want elke dag gaat een beetje teveel worden), maar ik wil er wel nastreven om elke week even iets leuks te laten zien. Het blijft toch een onderdeel van mijn blog.
Ook lijkt het me leuk om in de toekomst de challenge nog een keer te doen. Misschien rond kerst bijvoorbeeld. Met een leuk thema werken is ook wel eens interessant om te doen. Ik moet dus nog even zien hoe het gaat lopen, maar wees gerust; mijn tekeningen blijven komen.

Ik wil jullie ook ontzettend bedanken voor alle lieve reacties op instagram en op mijn blog! Het bracht elke keer weer een glimlach op mijn gezicht en ik had zoveel enthousiasme nooit verwacht. Ik vond het ook erg leuk om te lezen welke tekening jullie favoriet was na elke week. Dus bij deze: Welke tekening van deze hele challenge spreekt jou het meeste aan? 


4 opmerkingen:

  1. Jaaaaa je moet gewoon doorgaan met het posten van je leuke kunstwerkjes! Ik ben echt helemaal fan geworden ;)
    Ik vind vooral de tekeningen van dieren erg goed gelukt en spreken mij daarom ook het meeste aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ga ik zeker doen :) Ik vind dieren ook erg leuk om te schilderen, maar soms wel lastig om daar origineel in te blijven en steeds weer wat anders te verzinnen. Dan teken ik soms toch maar weer mensen haha.

      Verwijderen