zaterdag 9 mei 2015

Nail art met water decals (met video!)

Van bornprettystore.com ontving ik recent een pakketje met een aantal nail art producten. Waaronder water decals. Ik kende het product al wel, maar had het nog nooit geprobeerd. Ik ben namelijk geen fan van nagel stickers (waar dit erg op lijkt zo op het eerste gezicht), omdat ik dit er vaak nep uit vind zien en het niet zo mooi zonder luchtbubbels krijg. Toch was ik hier wel erg benieuwd naar. Dit product zou namelijk eruit moeten zien als nagellak. Geen dikke plak op je nagels, maar mooi 'natuurlijk'. Ik was erg benieuwd hoe zo'n water decal zou werken en testte dit graag voor jullie uit..

Een water decal is een soort plaatje (op papier) die je in water weekt. Een beetje het idee van een plak tattoo. Als het ongeveer 20 seconden in het water heeft gelegen kun je het plaatje zo van het papier af schuiven en op je nagel plaatsen. Vervolgens moet dit even drogen en kun je er een topcoat overheen doen die er voor zorgt dat het plaatje een beetje 'smelt'. Zo lijkt het net als echte nagellak, maar dan met een veel gedetailleerder plaatje dan wat je normaal met nagellak voor elkaar zou krijgen. Reuze handig als je niet zo goed in nail art bent dus!

Laten we eerst eens kijken hoe dit gaat in mijn video:

Zo moeilijk zag dat er niet uit toch? Het is eventjes oefenen en handigheid er in krijgen, maar ik denk dat iedereen dit wel voor elkaar krijgt. Ik was best blij verrast door het resultaat! Het is niet dik, maar ligt heel mooi op je nagels. Ik heb er hier voor gekozen om het rozen patroon niet op al mijn nagels te doen, dit vond ik te druk worden. Wel heb ik een mooie glitterlak van essence gebruikt voor 1 van mijn nagels. Dat geeft het net dat beetje extra.
Na een week was de blauwe kleur nagellak al aardig gechipped en versleten, maar de water decal zat er nog perfect op! Alsof ik het net had aangebracht. Om heel eerlijk te zijn had ik dat van te voren niet verwacht. Het blijft (bij mij) dus beter zitten dan gewone nagellak. En omdat ik het zo mooi vond heb ik de nagellak er gewoon af gehaald en nieuwe op gedaan en het rozen patroon laten zitten. Zo kan ik er nog even wat langer van genieten. Dit keer heb ik een mooie licht roze nagellak ermee gecombineerd, something sweet van China glaze. 

met something sweet van China glaze
De water decals zijn er in heel veel verschillende patroontjes. Meer rozen (dat is zelf mijn favoriet) of schattige figuurtjes, van alles! Je hebt ze in de vorm die ik heb, hele 'nagels' of velletjes waar je zelf een stukje uit moet knippen en uit moet zoeken. Je kunt ook kleine figuurtjes kopen, waarmee je je eigen nagels in een mooie kleur lakt en er een klein figuurtje (een bloemetje bijvoorbeeld) overheen legt. Dit geeft ook een heel mooi effect. Ik heb 4 soorten gekregen en ga er zeker gebruik van maken.
Deze water decals zijn dus verkrijgbaar op bornprettystore.com. Ze zijn ook nog eens spot goedkoop! Voor een paar dollar heb je al een aantal leuke patroontjes. Ze hebben ook ontzettend veel keus. Ook mocht ik jullie een kortingscode geven. Met de code HISQ10 krijg je 10% korting op je bestelling. Ik zou het zeker eens een kans geven als je niet zo goed in nail art bent maar wel iets speciaals met je nagels wilt doen. Ik heb binnenkort een familie feest en ik denk ik dat ik dan deze water decals weer ga gebruiken. 

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi, ik was al onder de indruk dat je wel prachtige nail art kon maken :-D Je ziet echt niet dat het een sticker is! Ik vind het met de roze nagellak het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vind zelf ook de roze het mooist denk ik :)

      Verwijderen