woensdag 10 juni 2015

2 Creatieve apps en ideeën gevraagd voor een nieuw project!

Tapastic
Vandaag een random, maar hopelijk leuk, artikel! Ik kwam onlangs 2 nieuwe creative apps tegen die ik graag met jullie wil delen. Ik ben zelf namelijk helemaal verslaafd en was al lang op zoek naar een app voor mensen die houden van tekenen, schilderen of creatief bezig zijn. Ook heb ik een nieuw project in mijn hoofd waar ik jullie hulp hard bij nodig heb!

De eerste app die ik met jullie wil delen is 'Art Amino'. Het is een app voor mensen die graag tekenen, schilderen of andere creatieve hobby's hebben. Ik denk dat het een beetje te vergelijken is met een combinatie van facebook, instagram en tumblr. Je kunt er je eigen blogs schrijven met updates van tekeningen die je maakt bijvoorbeeld. Mappen maken met afbeeldingen van je favoriete illustrators/kunstenaars of mensen om advies vragen over bepaalde zaken. Zoals bijvoorbeeld wat je moet tekenen, wat voor materiaal het beste is etc.
Art Amino App
Art Amino
Je hebt ook een optie tot chatten met mensen. Zo kun je nieuwe mensen leren kennen en praten over creatieve onderwerpen. Je kunt scrollen door werk van andere mensen en mensen volgen en reacties achter laten. In het begin is het even uitzoeken hoe alles werk, maar ik ben nu hartstikke verslaafd! Elke ochtend check ik even of ik reacties heb gekregen en of de mensen die ik volg nieuwe dingen online hebben gezet. Het is heel erg leuk om mensen advies te geven of zelf advies te krijgen.
Art Amino App
Art Amino, mijn account

Art Amino App
Art Amino
Art Amino is verkrijgbaar in de App store of Google Play voor Android. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Geef het een kans en je kunt mij natuurlijk ook altijd volgen, op Art Amino heet ik 'irmabuwalda'.
Tapastic App
Tapastic
De tweede App is 'Tapastic' (er is ook een website: tapastic.com) Deze app kwam ik tegen via Art amino, daar was iemand die ik volg die onlangs een comic (stripverhaal) heeft gemaakt en heeft geupload via Tapastic. Ik kende het zelf nog niet, maar ik vind het heel erg leuk tot nu toe! Je kunt de app gebruiken om gewoon elke dag 5 korte comics te lezen wanneer je je verveelt. Gemaakt door mensen die gebruik maken van de app. Of verder zoeken naar meer leuke (volledige) comics (de comic BEAR is tot nu toe mijn favoriet!), mensen volgen en liken en het leukste is: Je kunt je eigen comics uploaden!
Tapastic App
Tapastic
Tapastic App
Tapastic
Ik werd gelijk heel erg enthousiast toen ik dat las. Dit wil ik heel graag eens proberen! Nu heb ik totaal geen ervaring met het maken van stripverhalen en ik verwacht ook niet gelijk een meesterwerk, maar het lijkt me leuk om eens aan te werken.

Maar dan heb ik wel 1 vraag voor jullie: waar moet mijn stripverhaal over gaan? 
Ik heb zelf nog niet een idee bedacht, maar misschien word ik geinspireerd door jullie suggesties! Natuurlijk maak ik er wat mijn eigen verhaal van en geef ik het mijn eigen draai, maar jullie kunnen me vast helpen met het bedenken van de hoofd karakters of waar het verhaal globaal over zou kunnen gaan. Het kunnen mensen zijn, fantasie of dieren. Wat zouden jullie leuk vinden om te zien?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Elke suggestie is welkom! Kende jij de 2 apps al?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen