zondag 7 juni 2015

Illustration Sunday #5

Alweer de 5de editie! Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik heb deze week ook weer veel getekend en geschilderd. Ik had de smaak weer te pakken. Een aantal schetsen en wat schilderingen. We hebben wat regenachtige dagen gehad en dan is het heerlijk om binnen te schilderen. Mits het niet te donker wordt natuurlijk! 



Voor het favorieten artikel van deze maand schilderde ik deze afbeelding. Ik schilder altijd vrij los voor de afbeeldingen van de favorieten artikelen. Waarom ik dat doe weet ik eigenlijk niet, maar het is wel heerlijk om te doen. Niet teveel over nadenken maar gewoon schilderen. Ik vind vooral het koffiebroodje leuk gelukt.  
Close up

Een aantal dagen later besloot ik weer te gaan tekenen. Ik maakte eerst wat losse schetsen. Waaronder dit.. elfje? Ik heb geen flauw idee waarom ik dit tekende en of ik hier ooit nog wat mee ga doen. Het was een beetje als warming-up schets.  
Daarna ben ik deze cactussen gaan tekenen. Dit zijn 2 pagina's van de schetsen die ik maakte. Ik heb er namelijk nog meer gemaakt. veel oefenen en kijken wat ik wilde. Ik had me voorgenomen om meer achtergronden te gaan tekenen, omdat ik die normaal altijd weg laat omdat ik nooit zo goed weet wat ik ermee moet. Hiervoor moest ik wel even goed uitschetsen hoe dat eruit kwam te zien.
En dit is dan het uiteindelijke resulaat. Cowboy cactussen! Ik vind vooral de middelste erg schattig. Ik heb de achtergrond vrij rustig gehouden qua kleuren zodat de cactussen er uit zouden springen. het zijn vooral silhouetten van kamelen en cactussen etc. Ik had er wel meer diepte in willen hebben, maar dat vond ik nog lastig. Voor nu ben ik best tevreden.
Toen weer wat schetsen. Ik kwam op pinterest een tekening tegen die ik na heb getekend. Om te oefenen op houdingen. Deze houding is best lastig namelijk, omdat ze wat gedraaid staat.
Een paar dagen later tekende ik dit meisje. Ik wilde eens een wat andere gezichtsuitdrukking dan altijd maar een glimlachje. Dat maakt het misschien iets interessanter om naar te kijken. Alleen honden tekenen.. dat is niet mijn sterkste kant haha.  
Ik vond de schets zo leuk geworden dat ik deze later nog heb uitgewerkt op aquarel papier. Wederom geoefend op de achtergrond. Het is een begin. Ik vind vooral haar gezichtsuitdrukking en O-benen erg leuk. En de kleur van haar haar. Misschien moet ik binnenkort maar eens wat oefenen op hondjes tekenen.

close up
Dat was het dan weer voor deze week. Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien. Ik vind het zelf altijd wel leuk als ik niet alleen schetsen heb maar ook wat met aquarel. Het was weer een leuke week. Volgende week hebben we hopelijk beter weer. Het is nu al een stuk warmer. Hopelijk kan ik het dan ook nog opbrengen om te gaan schilderen. Dan is het licht wel mooi. Welke illustratie vond jij het leukst deze week?

2 opmerkingen:

  1. Die cactussen vind ik het leukst! Simpel maar toch heel grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, die waren ook erg leuk om te maken :)

      Verwijderen