zondag 14 juni 2015

Illustration Sunday #6

Een rustige week wat tekenen betreft, maar ik heb wel lekker geschilderd. Het was heerlijk weer en ik heb veel buiten gewandeld en ben lekker tot rust gekomen. Een beetje stilte voor de storm, want na volgende week beginnen we met inpakken voor de verhuizing! Nog een ruime maand en we vertrekken. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar nu; de illustraties voor deze week!

Deze week heb ik een nieuw materiaal uitgeprobeerd om mee te tekenen! Namelijk Oostindische inkt. Ik wilde dit al heel lang proberen en nadat ik mijn kroontjespen terug vond werd het wel eens tijd. Stiekem vond ik het een beetje eng, want ik had t gevoel dat je veel minder controle over je lijnen zou hebben dan met een fineliner. Toch viel het me niet tegen! Het werkt eigenlijk wel heel fijn. Achteraf had ik een iets te dikke pen gebruikt, maar dit heb ik bij de volgende tekeningen opgelost.
Ik schilderde ook deze bij. Achteraf staan z'n oogjes te dicht bij elkaar en had ik de mond beter weg kunnen laten, maar ik vind hem voor de rest wel leuk. Weer met oostindische inkt en waterverf. Het grijze heb ik ook gedaan door de inkt te verdunnen met water.
Ik moet nog oefenen op lijndikte verschil. In donkere gedeeltes (schaduw) dikker en op andere delen weer dunnere lijnen, maar het ging best goed voor de eerste pogingen. Ik vind bij deze tekening vooral het haar en de broek leuk gelukt. En weer goed gebruik gemaakt van het langwerpige (rare) formaat van mn moleskine boekje!
Close up
Dit was het dan voor deze week! Welke tekening vind jij het leukst? Heb je mijn artikel over mijn nieuwe project al gelezen? Ik heb jullie hulp hard nodig!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tekeningen weer zeg! Ik vind die bij het leukst van allemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jij houd vooral van de dieren in tekeningen, of niet? haha. misschien dat ik nog wel eens opnieuw een bij probeer te tekenen, ik zie nu al dingen die beter zouden kunnen dus dan kan ik oefenen :) bijen zijn best lastige dieren om te tekenen.

      Verwijderen