zondag 21 juni 2015

Illustration Sunday #7

Het is weer zondag! Ik heb een aantal illustraties gemaakt deze week. Het was een drukke week met veel goed nieuws, maar weinig tijd om te tekenen. Toch heb ik een beetje tijd vrij weten te maken, want anders ga ik het tekenen toch teveel missen hoor! Ik heb zelfs een video opgenomen deze week. 

Mijn vriend en ik gaan eind volgende maand verhuizen. We hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat we 20 juli de sleutel krijgen. Ook hoorden we dat mijn vriend een baan gekregen heeft! Hartstikke goed nieuws dus. We zijn er beide dolgelukkig mee, maar er moet nog een hoop gebeuren. We kunnen gelukkig veel overnemen in de nieuwe (huur)woning, maar onze eigen spullen moeten natuurlijk ook nog worden ingepakt. Het was een week met veel geregel en zenuwachtig zijn. Tekenen is dan een leuke afleiding, maar inspiratie vinden als je hartstikke zenuwachtig bent is een beetje lastig soms. 


Ik ga natuurlijk het de komende tijd nog drukker krijgen. Verhuisdozen regelen en alles inpakken, onze vloer moet eruit worden gehaald en deels nieuwe vloer leggen in de nieuwe woning. Internet regelen etc. Ik ga proberen om mijn tekenspullen als laatste in te pakken. Het is toch niet zoveel wat ik echt nodig heb. Zolang ik maar mijn verf, wat kwasten, inkt en een schetsboekje heb dan kom ik al een heel eind. 

Als ik verhuisd ben moet ik eerst natuurlijk alles even een plekje geven in het nieuwe huis, maar ik wil meer ruimte maken voor mijn hobby spullen. We hebben 2 extra slaapkamers dus dat komt goed uit. Een mooiere ruimte om te filmen en genoeg plek om mijn rotzooi kwijt te kunnen. Het lijkt me leuk om dan misschien weer eens een drawing challenge te beginnen! Wat zouden jullie daarvan vinden? Ik weet nog niet in wat voor vorm. Zoals de vorige keer (elke dag iets online zetten) of misschien andere eisen of een bepaald thema er aan vast stellen? Ik hoor graag jullie ideeen hierover. 

Deze week tekende ik deze illustratie van een baby beer in mijn moleskine boekje. De lijnen zijn weer met inkt gedaan en de rest met waterverf. Ik vind deze tekening best wel leuk geworden. Een beetje een droevig thema, maar ook wel weer schattig. Ik heb het proces van het maken van deze tekening gefilmd en die kun je hier bekijken:

En voor deze illustratie nam ik een eng thema.. Ook wel eens leuk voor de verandering. Het begon eigelijk doordat ik wilde oefenen op houdingen. Iemand liggend tekenen is moeilijker dan het lijkt. Daarna tekende ik het bed eromheen en al snel kwam het monster onder het bed tevoorschijn. 

Niet zoveel deze week, maar wel 2 dingen waar ik veel werk van heb gehad. Ik heb stiekem nog iets getekend, maar dat is nog niet af dus dat laat ik volgende week wel zien!

Tot volgende week!

2 opmerkingen: