zondag 28 juni 2015

Illustration Sunday #8!

Deze week ook weer nieuwe illustraties! Ondanks alle drukte. Een aantal tekeningen zoals ik dat normaal doe en een digitale poging tot tekenen. Iets wat nog best lastig was. Ik heb jullie aardig wat te laten zien deze week. 


Ik begon deze week met mijn teken tablet. Ik gebruik al langer een tablet en photoshop (of illustrator) voor wat illustraties als begin foto voor blogposts, maar nooit echt om mee te tekenen. Dit wil ik wel heel graag leren dus ik besloot het gewoon eens een kans te geven. Digitaal tekenen is wel anders dan op papier dus het was even wennen. Ik heb hier een voorbeeld foto voor gebruikt. Strakke lijnen vond ik nog erg lastig en inkleuren ging ook niet zoals ik gehoopt had, maar ach het is een eerste poging! Ik heb nog wel leuke reacties op instragram gekregen. Wie weet probeer ik dit binnenkort nog een keer.
'Good morning!' Dit was een schets die ik al langer had staan, maar nog niet uitgewerkt had. Ik heb het groene en de gele letters met ecoline ingeschilderd. Dit geeft mooie felle kleuren. Wel merkte ik dat het ontzettend uitliep als ik er vervolgens bij in de buurt kwam met waterverf (zoals bij haar arm en jogging broek te zien is). Ondanks dat ik het lang de tijd gaf om te drogen. Niet zo succesvol als ik gehoopt had dus. Ik begrijp niet waarom de ecoline dat deed, misschien teveel pigment? Ik vind het rode van de strepen er wel echt uitknallen voor de ecoline (het grijze is waterverf). 
Ik probeer manieren te vinden om mijn Moleskine aquarel boekje beter te benutten. Het is wat een vreemd formaat papier en ik merk dat ik daardoor wat anders ga tekenen dan normaal. Of in de breedte of in de lengte 1 figuur. Het leek mij ook wel eens leuk om wat losse illustraties op 1 pagina te doen. In een bepaald thema bijvoorbeeld, hier heb ik een 'girly' thema gekozen. 
En vervolgens omlijnt met oost indische inkt en ingekleurd met waterverf. Ik vind vooral het linker meisje wel leuk gelukt. Haar gezichtsuitdrukking is wel leuk geworden. En de schoenen bovenin vind ik ook erg leuk.  Wat vinden jullie van zo'n pagina? Misschien geen volledige illustratie met achtergrond en alles, maar wel leuk voor afwisseling. En om gewoon eens te oefenen op bepaalde gezichtsuitdrukkingen zonder dat je een heel persoon hoeft te tekenen. 
Dat was het dan voor week 8! De tijd gaat snel. Je kunt altijd mijn vorige illustration sunday artikelen terug lezen op mijn blog. Het zijn er inmiddels alweer 8, dus genoeg te zien. Of volg mij op instagram, dan zie jij de tekeningen als eerste. Welke illustratie vind jij het leukst deze week?


1 opmerking: