maandag 1 juni 2015

Mijn doelen voor juni

Mei is alweer voorbij en de maand juni staat voor de deur. Ik heb weer een hele leuke maar drukke maand gehad en het leek mij leuk om terug te kijken op mijn doelen die ik gesteld had voor deze maand en natuurlijk om nieuwe doelen te stellen. Ook heb ik iets persoonlijks wat ik graag met jullie wil delen.


Dit waren mijn doelen voor mei:
- Mijn illustraties in mijn blog verwerken.
Toen de drawing challenge eind maart afgelopen was zat ik er een beetje over in hoe ik mijn illustraties het beste in mijn blog kon terug laten komen. Ik wilde niet meer elke dag tekenen zoals tijdens de challenge, maar velen van jullie gaven aan dat jullie mijn tekeningen wel erg leuk vonden om te zien. UIteindelijk ben ik deze maand op het idee gekomen om 'Illustration Sunday' te beginnen. Waarin ik elke zondag een artikel schrijf over illustraties (tekenen, schilderen, materialen etc.) en mijn illustraties van die week laat zien. Ik weet niet of ik er 100% tevreden over ben op deze manier. Ik vind zelf elke week nog wel wat veel en heb het idee dat als je terug kijkt op mijn blog je dit artikel wel erg vaak tegen komt. Maar aan de andere kant zijn jullie reacties elke week ontzettend leuk en motiveert het mij ook om wel door te gaan met het tekenen en schilderen. Ik vind het wel een erg leuk en belangrijk onderdeel van mijn blog. Dit doel heb ik dus voor nu gehaald, maar of ik in de toekomst nog iets verander weet ik niet. Voor nu is het zo goed.
1 van mijn illustraties van deze maand, uit de film 'Home'
-Spieren trainen.
Tsja, ik zal maar eerlijk zijn: hier ben ik heel erg in gefaald. Een leuk idee om meer te gaan trainen, maar ik heb het niet gedaan. Nu kan ik zeggen dat ik het druk had en mn hoofd er niet naar stond etc. En dat is ook wel zo, maar eigenlijk zijn dat smoesjes. Hiervoor moet je tijd vrijmaken en dat heb ik niet gedaan.
Een nailart video maken.
Jaa! Deze is wel gelukt. Ik had een video gemaakt over water decals. Ik vond zelf het reulstaat erg leuk geworden. Het was wel even oefenen, want ik moest van boven af filmen wilden jullie het goed kunnen zien. Ik heb samen met mijn vriend hier speciaal een statief voor gebouwd (want dat is goedkoper) en ben gaan filmen. 
-Iets haken.
Ik wilde eigenlijk deze maand een amigurumi haken, maar dat heb ik niet gedaan. Wel heb ik leuke vlaggetjes gehaakt voor het 50 jarig huwelijksjubileum van mijn opa en oma. Erg leuk en bijzonder om te doen. 

-Oefenen op een achtergrond schilderen. 
Ik schilder meestal losse illustraties, en laat de achtergrond wit. Nu heb ik wel een aantal keren de achtergrond een kleurtje gegeven, maar dat was niet wat ik met dit doel bedoelde.. Ik heb geen details geschilderd in de achtergrond en een effen kleur telt niet echt. Wel lijkt het me leuk om dit volgende maand weer te proberen, want ik geloof nog steeds dat het mn illustraties een stuk mooier kan maken.


Het ging dus een beetje wisselend deze maand. Sommige dingen heb ik behaald en sommigen niet. Jammer als je ziet dat ik tot nu toe elke maand het meerendeel behaald had, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. Het kan ook niet elke maand goed gaan natuurlijk en ik had het nou eenmaal druk en weinig energie over. 
Dit zijn dan de doelen voor de maand juni:

- Oefenen op achtergrond schilderen.
Wat zal ik hier eens over zeggen.. Ik probeer het gewoon nog een keer! Mooie achtergronden maken je illustraties helemaal af dus het wordt tijd dat ik over mijn 'angst' om de tekening te mislukken heen stap en het gewoon eens probeer. 
- Interieur inspiratie zoeken en goed nadenken over wat ik wil.
Iets wat jullie nog niet van mij weten is dat mijn vriend en ik van plan zijn om te gaan verhuizen. We wonen nu een jaar samen en alles gaat harstikke goed. We zijn nog steeds dolblij met ons kleine appartementje, maar ik voel me niet thuis in de stad. Al mijn sociale contacten zitten in mijn oude woonplaats dus ik wil graag weer terug. Mijn vriend studeert deze maand af en heeft dan eigenlijk ook nog weinig te zoeken in deze stad dus we zijn er beide aan toe om te verhuizen. We hebben stiekem al een woning op het oog, de eerste waar we op hebben gereageerd. Als het goed is krijgen we deze week te horen of we die hebben gekregen of niet. Erg spannend dus! Maar hoe dan ook wordt het tijd om alvast na te denken over hoe ik het interieur wil hebben en wat er allemaal nog nodig is voor de nieuwe woningen. Wat voor kleur er op de muren moet etc. Goed om dat alvast te bedenken voor het zover is.
- Weer beginnen met sporten. 
Een opbiechting: Ik heb niet alleen niet aan spieropbouw gedaan, maar ook qua conditie heb ik weinig geprobeerd deze maand. Af en toe wandelen, maar ook niet elke dag en de hometrainer heb ik de hele maand niet aangeraakt, schaam schaam. Dat wordt dus hoogtijd! Deze maand ga ik weer wat meer bewegen. Ik ga er vanuit dat de weersvoorspellingen langzaam beter worden nu de zomer nadert, dus zo'n straf is wandelen niet. En door conditie op te bouwen ga je je uiteindelijk alleen maar beter voelen.


Ik heb geprobeerd deze maand niet teveel doelen voor mezelf op te stellen, omdat er dus een kans in zit dat ik ga verhuizen en niet wil dat het dan allemaal niet lukt. En het is vlak voor de zomer en dan zijn er vaak veel feestjes, verjaardagen en huwelijken en dan kom ik nergens meer aan toe. Dit zijn doelen die ik echt van plan ben te behalen en ik ben benieuwd wat juni met zich mee brengt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen