woensdag 3 juni 2015

Mijn favorieten van mei

We zijn alweer een paar dagen in juni beland, maar ik wilde nog graag mijn favorieten van vorige maand met jullie delen. Er zijn een aantal dingen die er voor mij uitsprongen deze maand. Ik heb lekker gesnoept, een favoriete nagellak en een aantal producten om te gebruiken tijdens het schilderen!

1. La place (V&D) bonbons, ik had ze nodig denk ik. Ik eet niet zoveel chocola, dat valt best mee voor een vrouw, maar zo nu en dan vind ik het heerlijk. Vooral deze lekkere bonbons van La Place. Te koop bij v&d. Ook heel erg leuk om cadeau te geven, en dat heb ik ook vaak gedaan deze maand. Ik vind vooral de sinaasappel hazelnoot erg lekker! Terwijl ik sinaasappel in de meeste gevallen vies vind.

Barry M majesty
mijn tomatenplantjes een aantal weken geleden, plus de Barry M nagellak
2. Mijn prille tomatenplantjes. Ik weet niet of het nog wat wordt dit jaar. Of ik nog kleine cherry tomaatjes mag ontvangen, maar ik vind het wel leuk om te doen. Misschien volgend jaar toch maar een iets volgroeidere plant kopen? Deze heb ik gekweekt vanuit zaadjes en ze zijn nu momenteel zo'n 12cm groot.
Barry M majesty
Barry M majesty

3. Barry M majesty, over deze mooie nagellak schreef ik laatst al een review. Een artikel waar ik best trots op was want ik vond de foto's goed gelukt, maar dat is niet waarom dit tussen mijn favorieten staat. Ik draag niet zovaak glitter nagellak en al helemaal geen texture glitternagellak want dit is vaak vreselijk lastig om weer van je nagels te krijgen, maar wanneer ik deze lak draag ben ik helemaal verliefd. Ik heb er ook best veel complimentjes over gekregen. Misschien moet ik de roze variant van deze nagellak ook maar weer eens op doen..
Canson Fontenay aquarelblok
4. Ik kocht deze maand 2 producten voor het schilderen. Waaronder deze Canson Fontenay aquarelblok. Dit is gemaakt van 100% katoen. Ik hoorde veel goeie verhalen over katoen papier, maar ik kon me er maar weinig bij voorstellen. Het is vrij prijzig, maar ik heb het er maar gewoon op gewaagd. Je zult het nooit weten tot je het zelf probeert toch? En ik werd verliefd. Ik hou van de manier waarop het water op het papier ligt. Het is lastig uit te leggen, maar het is prachtig.

5. Mijn tweede aanwinst was dit Moleskine aquarel notebook. Ik heb er nog maar 2 tekeningen in gemaakt en het is nog even wennen. Toch ben ik er nu al heel erg blij mee. Ik vind het formaat fijn (ik heb de large versie genomen) en de structuur van het papier ook. Ik vind alleen dat de verf te snel droogt. Soms is dat super handig, dan kan je snel door als je bijvoorbeeld onderweg schildert, maar soms is dit vervelend want bij grote oppervlakten krijg je dan kringen en vlekken. Ik moet mijn hoeveelheid water aanpassen denk ik.
6. Koffiebroodjes van de Lidl. Ik heb die van de Jumbo ook geprobeerd, maar de Lidl heeft lekkerdere koffiebroodjes. Heerlijk, vooral als ze net gebakken zijn (daar moet je een beetje geluk mee hebben) en ze zijn maar 70 cent. Lekker om jezelf mee te verwennen op een zaterdag ochtend.

Dat waren dan mijn favorieten van deze maand. Dingen waar ik intens van heb genoten. Wat waren jouw favorieten deze maand? 

2 opmerkingen: