zondag 12 juli 2015

Illustration Sunday #10

Nummer 10 alweer! Dat betekend dat ik dit inmiddels alweer 10 weken doe, 10 zondagen om precies te zijn. Deze week heb ik aardig wat getekend en geschilderd. Een paar regenachtige dagen hebben daar erg aan bij gedragen. Ik had tijdens de hittegolf zo'n zin om te tekenen, maar daar was het veel te warm voor. Nu het iets koeler is haal ik die verloren tijd gewoon weer in. 


Aan het begin van de week was er een dag met veel regen. Dit was vlak na de hittegolf, dus wat verkoeling was meer dan welkom. Ik had de avond hiervoor deze schets gemaakt van een beer met op de achtergrond bomen. Ik besloot dit de dag erna uit te werken met waterverf. De beer zelf heb ik met oost indische inkt gemaakt.
Ik weet niet helemaal wat ik van de achtergrond moet vinden nog. Ik wilde niet teveel details toevoegen, omdat ik vond dat de beer op de voorgrond moest staan en er echt uit moest springen. Achteraf vind ik de voorste boom teveel aanwezig. Maar de beer zelf vind ik wel erg leuk geworden. Ook wel leuk hoe hij wat voor zich uitstaart haha. Wederom goed gebruik gemaakt van dit rare formaat papier in mijn Moleskine boekje. 
Een close up van de beer..
Diezelfde dag maakte ik ook een illustratie van deze baby tijger. Ik wil graag oefenen op het maken van 1 karakter in verschillende houdingen. Nu is een tijger wel een moeilijk onderwerp om te nemen in zo'n situatie, vanwege alle streepjes die gelijk moeten zijn, maar ik vind het wel erg schattig geworden. Vooral de slapende tijger vind ik leuk!
Later in de week tekende ik deze 2 konijntjes op het strand. Ik ga deze zomervakantie naar Terschelling en kijk nu al uit naar het strand. Dat is in deze illustratie wel terug te zien. Maar ik ga me wel beter insmeren dan dit konijntje! Stiekem vind ik vooral de rode krab leuk op deze tekening, haha. 
En van dichterbij bekeken..
Afgelopen dinsdag tekende ik deze illustratie. Dit omdat we nog maar 2 weken tot de verhuizing hadden. Wees gerust, zo gestressed als het meisje op deze tekening ben ik nog niet hoor haha, maar de zenuwen beginnen wel al te komen. Het leek me leuk om hier een illustratie over te maken. Met alle verhuisdozen op de achtergrond. Ik ben best wel tevreden over deze tekening. Ik vind deze stijl het leukst om te maken tot nu toe. Al blijven dieren ook wel favoriet.
Ik wilde de ruimte op de achtergrond, tussen de dozen, donker laten. Gezien ik het rondom het lichaam heen rustig wilde houden en niet allemaal details op de achtergrond wou maken. Ik was even bang dat ze hierdoor weg zou vallen, want haar huid en haar is ook donker. Gelukkig lossen de kleuren van de kleding dit wel aardig op en haar haar heb ik met opzet vrij donker gemaakt, zo staat t wel mooi vind ik zelf.

Ik ben al over de helft van mijn Moleskine schetsboekje! Deze kocht ik eind mei (dat is 6 weken geleden), dus het schiet al op. Ik hoop stiekem dat ik hem aan het eind van de zomer vol heb. Dan moet ik wel even flink door tekenen, maar ik denk dat het wel gaat lukken. Het is erg leuk om mijn vooruitgang hierin te zien en af en toe even door het boekje te bladeren en te zien wat ik allemaal al gemaakt heb. Ik ben nog steeds erg tevreden over deze Moleskine en ik denk dat als deze vol is ik gewoon weer een nieuwe ga kopen. Ze zijn tenslotte ook maar 10 euro.

Willen jullie misschien als hij vol is een schetsboek tour zien? (filmpje waarin ik door het boekje blader). Welke illustratie vind jij het leukst deze week?

6 opmerkingen:

  1. Die konijntjes! Echt super mooi gedaan, het zou zomaar de voorkant van een kinderboek kunnen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf het zooo leuk vinden om jouw kunstwerkjes elke week te zien :D! Deze keer vind ik het wat lastiger om een favoriet te kiezen, maar ik ga denk ik toch voor de beer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf t ook leuk vinden om te doen! :D dankjewel!

      Verwijderen
  3. Wat voor waterverf gebruik je? Hoe duur was die als ik mag vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik een winsor en Newton cotman set. De compact versie om precies te zijn, die kosten volgens mij 30 euro ongeveer, maar ik heb een ongebruikte set via marktplaats kunnen kopen. Dat scheelde weer wat geld :)

      Verwijderen