zondag 19 juli 2015

Illustration Sunday #11


Het voelt een beetje alsof mijn blog overspoelt wordt met 'Illustration Sunday' artikelen, maar dat komt omdat ik verder weinig tijd heb om iets te uploaden door de verhuizing. Daar komt ook nog bij dat mijn camera al ingepakt is.. dus goeie foto's maken voor een artikel is niet mogelijk nu. Dan liever niks uploaden dan iets afrafelen. Gelukkig heb ik zo nu en dan nog wel even een uurtje over om te tekenen! Deze week ook weer gelukt. Wel minder dan normaal, maar dat komt vanzelf weer. Ik  hoop dat jullie op deze zondag ook weer plezier hebben in het zien van mijn illustraties.


Allereerst tekende ik deze schets. Dit is al een poosje geleden, maar ik durfde nooit met het schilderen te beginnen. Ik was heel erg tevreden over hoe deze schets geworden was en wou het niet verpesten. De lijnen met inkt doen is toch altijd een spannend moment. Toch is het ook zonde om het zo zonder kleur te laten dus ik heb mij er toch maar aan gewaagd..
 En dit is dan het resultaat! Ik ben nog best tevreden. Toch weer anders geworden dan wat ik in gedachten had, maar ik vind het best leuk zo. Ik twijfel of ik het nog aan zal passen met meer schaduwen, maar misschien ga ik dan weer net iets te ver. Het idee achter deze tekening was dat het roodkapje is, met een heel lief gezicht, maar ook een beetje eng vanwege het mes in haar hand met bloed erop.

 Later in de week maakte ik deze schets. Ik wist eigenlijk nog niet zo goed wat ik ermee wilde en uiteindelijk is het heel anders geworden dan wat ik in gedachten had, maar stiekem vind ik dat helemaal niet erg want ik ben best trots op hoe deze tekening geworden is
 Ik wist heel lang niet wat ik met de achtergrond moest. Ik zocht iets wat de tekening net iets interessanter zou maken, zonder dat het af zou leiden van de hoofdpersoon. Ik geloof dat het zo wel redelijk gelukt is. Het voegt toch wat een suggestie van natuur (een boom) en groen zonder dat je teveel details toevoegd. Ik vind de schaduwen in het gezicht ook goed gelukt, daar ben ik meer op aan het oefenen. Kijk maar eens naar hoe ik dat eerst deed, een heel verschil.. niet alleen in stijl:
Deze is een aantal maandjes geleden gemaakt. Ondanks dat ik dit nog steeds best een leuke tekening vind is dit toch een stuk 'vlakker'. Ik deed nog niks met schaduwen en daardoor mis je veel diepte. Ik vind zelf wel dat ik vooruit ben gegaan. Ik weet natuurlijk mn eigen stijl nog niet helemaal te vinden, maar dat kan toch jaren duren heb ik mij laten vertellen dus ik probeer gewoon dingen uit en maak het zoals ik het op dit moment mooi vind. Daar leer je alleen maar van.
En als laatste schilderde ik dit meisje. Zoals je kunt zien is deze nog niet af. Ik vind het zelf niet mn beste werk, maar ik vind de compositie wel leuk om eens te proberen. Ik maak toch vaak een volledig lichaam en eigenlijk is dat alleen maar moeilijk omdat je dan de anatomie van een mens goed moet doen en houdingen precies moeten kloppen, maar aan de andere kant is dit weer lastig omdat het sneller 'saai' is. Ik wil nog wat meer diepte in haar ogen krijgen en natuurlijk haar kleding en haar nog schilderen. 

Nog 2 nachtjes en dan krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning. Ik ben deze week dan ook (nog) wat meer afwezig vrees ik. Er hoeft gelukkig niet veel te gebeuren aan de woning, maar verhuizen is altijd druk. Ik hoop heel stiekem dat ik nog iets tekenen kan voor volgende week zondag (ook omdat ik dat leuk vind haha), maar ik kan niks beloven. Ik pak mijn schetsboek en potlood in ieder geval niet in, die neem ik los mee. Misschien tot volgende week!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt! Vooral roodkapje vind ik erg gaaf, ook vanwege de betekenis erachter :). Succes met verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het elke zondag weer zo leuk om je tekeningen te zien! Echt heel erg gaaf!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen