zondag 26 juli 2015

Illustration Sunday #12 + Update na de verhuizing

Het is nog zondag! Een beetje laat op de dag, normaal upload ik al om 6 uur, maar ik heb deze week niet kunnen vooruit werken. Ik woon inmiddels in ons nieuwe huis en wilde jullie graag daarover updaten, maar gezien het zondag is is het ook tijd voor 'Illustration Sunday'! Nu ben ik de hele week druk geweest met inpakken en verhuizen, toch heb ik nog iets om te laten zien!

De eerste illustratie tekende ik voor de verhuizing nog. Dit heb ik op een rustige avond af gemaakt, de rest van de week kwam ik er niet aan toe en moest ik op een gegeven moment ook mijn tekenspullen inpakken natuurlijk. Vorige week kon je het begin van deze tekening al zien, maar hij is nu af.
Ik ben niet heel erg tevreden over deze tekening, maar op zich is het wel leuk. Ik vond vooral de houding leuk om te tekenen. En ach, volgende keer beter! Ik ben zelf natuurlijk ook kritisch op mijn eigen werk.
En dit schilderde ik vandaag. Gister avond de schets, en vandaag met waterverf en inkt. De eerste keer dat ik aan tekenen toe kwam. We wonen hier nu sinds donderdag, maar hebben nog genoeg te doen. Stiekem was ik ook veel te moe om te tekenen, maar op momenten dat je eigenlijk niet tekenen kan heb je er juist heel erg behoefte aan. Lekker onhandig.
 Ik vind t resultaat erg leuk geworden. Ik heb wel het idee dat ik vooruit ga met tekenen de laatste tijd. de highlights in het haar en de schaduwen in het gezicht lukken al steeds beter. Ik heb dit keer ook wat lichte schaduw in de ogen gedaan. Zo'n achtergrond is ook wel iets wat ik eens vaker wil proberen.

Niet zoveel dus deze week, maar voor t feit dat ik aan t verhuizen was vind ik dit al heel wat. We zijn nog druk aan t uitpakken en dergelijke. Langzaam aan begint de inrichting wat vorm te krijgen. Uiteindelijk zijn we trouwens voor een fris groene kleur op de muur in de woonkamer gegaan! Ik ben er zelf wel heel erg blij mee. Ik hou wel van kleur in de woonkamer. In combinatie met witte muren en meubels staat dat heel erg leuk. Er moeten nog gordijnen aan de muur en overal liggen nog dozen, maar het wordt steeds gezelliger! Boven is het al helemaal nog een rotzooi, er ligt nog geen vloer in de slaapkamers en de muren moeten nog geschilderd worden, maar dat komt later wel.

Met onze katten gaat het verrassend goed! Cupcake leek zich gelijk wel thuis te voelen. Hij mag alleen nog niet naar buiten, dat vind hij wel jammer. Zelf vind ik dat stiekem wel leuk, want nu zie ik hem wat vaker. Normaal is hij veel buiten aan t jagen en zo en dan is hij weinig thuis. Hij komt nu wat vaker om knuffels vragen en dat vind ik helemaal niet erg! Brownie was de eerste dag wel erg bang, die heeft de hele dag onder de bank gelegen. Uiteindelijk hebben we haar meegenomen naar de slaapkamer en heeft ze bij ons geslapen. Nu gaat het al iets beter, ze schrikt nog wat snel van geluiden en soms roept ze me even als ze ons kwijt is. Alles is even wennen, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt. 


4 opmerkingen:

  1. Ik word echt vrolijk van je illustraties. Je hebt een super leuke illustratie stijl!

    Als je meer van die "stipjes galaxy" achtige achtergronden wilt proberen kun je ook eens experimenteren met een oude tandenborstel. Je tandenborstel in de verf dopen en dan met je vingers laten spetteren ;). Dan krijg je meer verschillende groottes enzo. Maar wel doen op een plek waar het vies kan worden enzo :p.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zou hier normaal ook een oude tandenborstel voor gebruiken, maar ik heb nu weinig materiaal want veel zit nog in verhuisdozen haha, gelukkig kreeg ik door spetteren met het penseel ook wel verschillende groottes. Het geeft net een ander effect :)

      Verwijderen
  2. Super leuke stijl heb je! Een beetje cartoony meets anime! :D

    BeantwoordenVerwijderen