zondag 5 juli 2015

Illustration Sunday #9

Deze week zou er bijna geen Illustration Sunday online komen! Met nog maar 2 weekjes te gaan tot de verhuizing vergeet ik af en toe wel eens te tekenen. Ik dacht even dat ik deze week niks gemaakt had, tot ik mijn schetsboek bekeek en er achter kwam dat ik toch nog een aantal illustraties had gemaakt! Niet zoveel als ik zou willen dus, maar wel leuk om te laten zien. 



Dit was de eerste tekening die ik maakte voor deze week. Zoals je kunt zien lijkt deze een beetje qua compositie op de laatste tekening van vorige week. Deze zijn dan ook vlak na elkaar gemaakt. Ik heb hiervoor een zomer thema genomen. Ik vind vooral het meisje wel leuk gelukt. Gekke gezichtsuitdrukking (een beetje Miley Cyrus? haha) en dit was dan ook best lastig om te tekenen, maar ik ben er best tevreden over. Daarna besloot ik er een jongen bij te tekenen, want ik teken voornamelijk vrouwen/meisjes. Ik ben niet zo goed in jongens tekenen..
Voor deze illustratie had ik wat het idee om een plus size fashion blogger te tekenen. Niemand nagetekend of zo hoor, gewoon iets verzonnen. Voordat ik de lijnen met inkt deed was ik er best tevreden over, maar ik vond dat ik het met inkt wat verpest had. Waar dat aan ligt weet ik niet zo goed. De inkt vlekte wat boven haar bril, misschien is dat het. En de lijnen werden niet zoals ik wilde.
Toch maar uitgewerkt met waterverf, anders is het ook zonde van de pagina. Best grappig, maar niet mijn beste werk vind ik zelf. Al kunnen jullie daar wel weer heel anders over denken natuurlijk. Je bent zelf toch nog altijd het meest kritisch. 
En dit is een schets die ik gisteren maakte. Het idee is om een wat mysterieuze en schattig roodkapje weer te geven, maar wel met een duister tintje. Ze heeft namelijk een soort dolk in haar hand. De achtergrond was weer lastig, maar ik heb er een bos van gemaakt met op de achtergrond een huisje (oma's huis?). Ik ben benieuwd hoe het eind resultaat hiervan wordt! Ik denk dat het wel mooi kan worden. Dit zullen jullie hopelijk volgende week zien!

Welke illustratie vond jij het leukst? En wat moet ik de volgende keer tekenen volgens jou? Tot volgende week! 

4 opmerkingen:

  1. Oeh die laatste schets is echt heel mooi! Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik hoop maar dat het wordt zoals ik in mijn hoofd heb nu :) Zie een beetje er tegen op om te beginnen met inkt en zo, bang dat ik het verpest haha. Vind de schets namelijk wel goed gelukt, maar de lijnen met inkt vind ik het lastigst.

      Verwijderen
  2. Ah, super!

    Die laatste is echt mooi! En ik vind de plus size fashion blogger ook echt goed gelukt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tekeningen. Ik vind die gekke gezichtsuitdrukking juist wel leuk!
    Liefs,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen