woensdag 29 juli 2015

Mijn doelen voor augustus

De maand augustus is bijna aangebroken. Dit is een maand waarop ik lekker op vakantie ga en ga ontspannen na alle drukte van afgelopen maand. Toch wil ik voor mezelf nog wel wat doelen opstellen, dat geeft wat rust in mijn hoofd en stiekem vind ik een beetje uitdaging wel leuk. Ontspannen kan ook een doel zijn toch? Afgelopen maand was erg hectisch en leuk en ik ben benieuwd of ik mijn doelen gehaald heb. Ik kijk terug op de maand juli en vooruit naar augustus.


Mijn doelen voor juli waren:
- Ontspannen en genieten!
- Gezonder eten
- Lief voor onze katten zijn!

Ontspannen en genieten ben ik niet erg aan toegekomen. Toch heb ik geprobeerd om zo nu en dan even rust te nemen. Helaas gaat dat wel moeilijk met een verhuizing. Ik denk dat dit doel niet helemaal gelukt is, maar dit is wel een goed doel voor komende maand. Natuurlijk moet er nog van alles in onze woning gebeuren, maar dit heeft allemaal geen haast dus wat onstspanning zoeken kan geen kwaad.
Gezonder eten heb ik in het begin van de maand wel gedaan! Ik ben meer fruit gaan eten en de ongezonde yoghi drink heb ik de deur uit gedaan. De laatste helft van de maand ging minder goed, weinig tijd en energie om te koken dus vaak iets makkelijks opgehaald. En fruit vergat ik stiekem ook wel eens. Maar na de verhuizing ging dit gelukkig allemaal weer goed.
En lief voor onze katten ben ik zeker wel geweest. Ik heb een nieuwe smaak van 1 van hun lievelingssnoepjes gehaald (katzini's van whiskhas) en ze daar af en toe even mee verwend. Ook veel aandacht aan ze gegeven. Het ging gelukkig harstikke goed met het verhuizen. De dag zelf was natuurlijk wel even heel erg spannend voor ze, maar gelukkig wennen ze snel aan de nieuwe woning. Ze hebben zich ook niet zo gestoord aan alle dozen en het verplaatsen van de meubels.
Cupcake in het nieuwe huis, moe van de verhuizing


Best een succesvolle maand geweest dus. Ik ben tevreden. In de maand augustus wil ik het lekker rustig aan gaan doen. Alles moet langzaam aan een plekje krijgen in de woning en wij moeten natuurlijk ook onze draai vinden in dit nieuwe huis. We gaan eerst lekker 2 weekjes op vakantie, hopelijk werkt t weer een beetje mee de komende tijd, maar ook daarna wil ik mezelf niet teveel pushen, maar wel lekker bezig blijven. Ik hoop weer wat een ritme te vinden in het creatief bezig zijn. Dit zijn dan mijn doelen voor deze maand:

- ontspannen en genieten! (nog een keer)
- Actiever zijn op mijn blog
- regelmatiger tekenen en schilderen.


Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Op vakantie kan ik natuurlijk niks uploaden op mijn blog, want ik heb geen internet. Ik zal kijken of ik wat vooruit ga werken, maar ik heb nog maar een paar dagen dus ik zal zien wat ik kan doen. Als jij deze maand ook op vakantie gaat dan wens ik je alvast heel veel plezier! Laten we er weer een leuke maand van maken.

8 opmerkingen:

  1. Als je wil proberen te ontspannen dan kan het misschien helpen om na het op staan en voor het slapen even een minuutje goed op een stoel te zitten, je ogen te sluiten en je lichaam goed proberen te voelen. Klinkt vaag maar vaak ga je toch kleine pijntjes/spanningen voelen of komen er allerlei emoties en gedachten opborrelen. Dan als je je ogen dan opent dan voel je je iets relaxter en kan je rekening houden met alle spanningen in je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie doelen weer. Heel erg veel succes met het behalen deze maand! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier op vakantie, en succes met je doelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie doelen en veel plezier op vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen