zondag 2 augustus 2015

Ik ben op vakantie

Ja, ik weet het, het is zondag.. Normaal komt hier dan een 'Illustration Sunday' online te staan, maar dit keer had ik eigenlijk maar 1 ding geschilderd.. Dit vond ik wat te weinig om een heel artikel aan te wijden, maar ik wilde het toch nog graag met jullie delen. Wanneer je dit leest ben ik op vakantie. De weersvoorspellingen zijn gelukkig iets gunstiger dan afgelopen week en ik heb er heel veel zin in. Ik ga lekker naar Terschelling, niet te ver weg, even genieten. Ik neem mijn schetsboek mee en mijn schilders spullen en hoop veel te kunnen tekenen en schilderen. Deze week heb ik ook veel kunnen schilderen, maar ik was enorm lang bezig met 1 tekening. Ook wel eens leuk, want ik denk dat t resultaat daar wel beter door wordt. Wil je weten hoe de rest van deze illustratie eruit ziet? klik dan verder.

Ik begon met het schetsen van deze zeemeermin die een parel probeert te pakken. Ik wou dat ze ergens van schrok, of van op zag, maar ik wist niet zo goed wat. Ik heb er een hele poos over nagedacht, en uiteindelijk besloten om een soort onderzeer (een koepel) te maken, met 2 kinderen er in die de zeemeermin tegen komen. Ik vond t zo wel een leuk verhaal en mooie compositie. 
Een verhaal aan je tekening toevoegen maakt het geheel veel interessanter om naar te kijken vind ik zelf. Voegt toch meer toe dan alleen 1 zeemeermin tekenen. 
De lijnen heb ik met fineliner en oostindische inkt gedaan, zoals altijd. Het was erg leuk om alle details te tekenen en het papier te vullen zodat het een beetje een oceaan gevoel kreeg. En dit is dan uiteindelijk het resultaat:


Ik ben er lang mee bezig geweest, maar ik vind het resultaat wel erg leuk geworden. Ik had nog niet eerder zo 2 pagina's helemaal vol gemaakt. De laatste tijd trekken volledige pagina's mij steeds meer. Eerder had ik altijd veel wit ruimte om een figuur heen, ook leuk, maar dat geeft een heel ander effect. 
Blogger past helaas de kleuren van mijn foto's aan en ik heb geen idee hoe ik dit aan moet passen. Eerder kon je deze optie uitschakelen (wat ik gedaan had), maar nu is deze optie verdwenen en worden mijn foto's weer anders van kleur. Jammer, want dat was niet de bedoeling!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien, ik kan geen illustration sunday's uploaden in de vakantie vrees ik. Of ik moet ergens internet vinden en foto's maken met mijn ipad. Wie weet! En anders tot over 2 weken.

4 opmerkingen: