zondag 30 augustus 2015

Illustration Sunday #14 (een kijkje in mijn schetsboek)

Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne eerste week na de vakantie hebben gehad! Het is weer zondag, ik doe lekker rustig aan vandaag nadat ik de hele week griep heb gehad. Ik heb gelukkig wel af en toe wat schetsen kunnen maken! Dit keer niet in mijn Moleskine met aquarel, maar in een nieuw schetsboekje. Iets om mijn tijd mee op te vullen totdat mijn nieuwe aquarel Moleskine weer binnen komt. Ik heb wat geëxperimenteerd met nieuwe materialen. Klik verder om te zien wat ik gemaakt heb.

Zoals ik al zei: ik heb geëxperimenteerd. Ik weet niet precies wat ik hiervan vinden moet haha. Ik wilde copic markers uitproberen maar ik heb maar een paar basis kleuren in huis. Ik dacht laat ik alles zwart wit doen en een paar kleur accenten gebruiken, maar nu lijkt ze een beetje op een zombie.. Ach ja!

 Deze vind ik al iets beter, maar nog steeds oogt haar huid wat ongezond. Ik vind de schets hiervan wel heel erg leuk. Overigens heb ik lookbook.nu gebruikt als referentie. Foto's natekenen in je eigen stijl is zo leuk om te doen en op lookbook staan allemaal leuke en originele outfits wat je tekening gelijk al een stuk interessanter maakt om naar te kijken.

 Daarna dacht ik: laat ik het eens met copic markers en kleurpotloden proberen! Dit pakte helaas ook nog niet helemaal uit zoals ik wilde. De kleurpotloden waren slecht te zien en stonden niet zo mooi bij de felle kleuren van de copic markers. Wederom heb ik hier een lookbook foto voor gebruikt. Ik vond de kleding zo leuk!

 Daarna ben ik maar in zwart wit gebleven. Veilig, maar toch leuk. Ik heb alles met Oost indische inkt gedaan, wat het iets lastiger maakt. Hiervoor heb ik een kroontjespen gebruikt. Ik heb wel referenties gebruikt en hier en daar wat aangepast. Dit zijn dus niet mijn originele ontwerpen voor illustraties, maar ik gebruikte dit om te oefenen op meer vloeiendere lijnen. Ik vind dat mijn houdingen soms nog wat stijf lijken.

 Weer eentje, stiekem vind ik deze het leukst!

En als laatste deze illustratie. Ik teken nooit iets van de achterkant, maar ik vond t hierbij wel leuk. Weer niet mijn origineel ontwerp, maar ik heb hier en daar wat aangepast en het was vooral als oefening.

De volgende 3 illustraties zijn gedaan in Oost Indische inkt en met mijn nieuwe brush pen. Ik ben hier nog wat op aan het oefenen, maar ik vond t toch best leuke tekeningen geworden zo. Wederom nagetekend, omdat ik niet te moeilijk wilde doen met het oefenen. Natuurlijk heb ik het hier en daar wel aangepast om er wat mijn eigen stijl van te maken.

Deze laatste tekeningen zijn wel mijn eigen ontwerp. Dat is toch altijd leuker om te zien. Weer oefenen met de brush pen en oost indische inkt. Het was leuk om wat andere materialen uit te proberen, maar binnenkort komt hopelijk mijn aquarel boekje weer binnen en kan ik daarmee verder. Toch vind ik dit schetsboek wel leuk om ernaast te houden. In mijn aquarel boekje wil ik toch snel iets te netjes werken en hierin kan ik gewoon lekker kliederen en uitproberen en maakt het mij niks uit als iets niet zo mooi wordt.
(ja je ziet t goed.. ik heb eens mannen getekend!)
Hopelijk vonden jullie het leuk om deze schetsen te zien. Ik heb hier zoveel lol aan gehad! Ik ga nog meer oefenen met mijn brush pen om het onder controle te krijgen. Ik denk dat dat ook erg mooi kan zijn in combinatie met aquarel verf. Tot de volgende week!

6 opmerkingen:

  1. Het blijft leuk om naar je mooie tekeningen te kijken!
    Leuk dat je eens mannen hebt getekend, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, ja dat leek me wel eens leuk voor de verandering haha. Eigenlijk moet ik dat gewoon vaker doen, anders leer ik het nooit!

      Verwijderen
  2. Ik ben zo jaloers als ik zie hoe creatief mensen soms zijn, zoals jij bijvoorbeeld. Echt super leuke tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Alles valt te leren hoor, gewoon heel veel oefenen :)

      Verwijderen
  3. Je kan echt mooi tekenen! Erg leuk om naar te kijken. Ook super gaaf dat je dit elke zondag doet! Ik zou willen dat ik de inspiratie, tijd en zin had om in een week zoveel te tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is een soort gewoonte geworden nu om regelmatig te tekenen en dan komt de inspiratie ook steeds gemakkelijker. Als ik een paar dagen oversla dan merk ik dat gelijk! Het loont dus echt om het bij te houden zeg maar.

      Verwijderen