zaterdag 1 augustus 2015

Mijn favorieten van juli

De laatste keer dat ik een favorieten artikel schreef was in mei. Dat is alweer een poosje geleden dus ik vond t wel weer eens leuk om dit te maken. Er is een nieuwe maand aangebroken, dus dit is een mooi moment hiervoor. Dit zijn mijn favorieten van afgelopen maand, en stiekem ook een beetje van de maand daarvoor!

1. Koperen draadmanden
Ik heb bij de xenos 2 koperen draadmanden gekocht. 1 grote voor in de woonkamer en een kleine die ik als fruitschaal gebruik. Draadmanden zijn nu helemaal in en ik ben al langer fan van de koper trend (heb dat dan ook veel in mijn interieur). De combinatie hiervan ben ik helemaal verliefd op!

2. Groene verf
We hebben een hele mooie fris groene kleur gekozen voor onze woonkamer, en ik ben er helemaal verliefd op. Het was even een gokje hoe het zou staan, maar het is erg leuk geworden. Staat mooi in combinatie met hout of witte meubels. Ik wilde eigenlijk olijfgroen, maar dat was te donker. Nu heb ik een soort lichtere versie daarvan, een beetje een soort lichte moskleur.
Onze mooie groene muur
3. Nieuwe auto
We kochten een hyundai getz, sport editie vorige maand. Onze eerste auto! Ik kan zelf geen auto rijden, maar mijn vriend wel. Heel erg fijn dat we nu de boodschappen niet meer op de fiets hoeven te vervoeren en makkelijker even ergens naar toe kunnen. Het is een knal gele auto, maar wel mooi geel. We hoeven nooit te zoeken naar onze auto!

4. Oostindische inkt
Ik gebruikte altijd fineliners, maar sinds een poosje ben ik helemaal over op oostindische inkt. Ik gebruik hiervoor een kroontjespen en dat werkt heel erg goed. Eventjes wennen in het begin, maar eigenlijk is het best makkelijk. Je moet alleen een vaste hand hebben (ik tril soms nog een beetje haha).
De lijnen met oost indische inkt


5. vulpotlood
weer zoiets, ik gebruikte altijd normale potloden en vond vulpotloden maar niks. Ondanks dat ik daar vroeger bij portret tekenen wel fan van was. Vorige maand kocht mijn vriend een vulpotlood voor mij en sindsdien ben ik om. Het werkt toch wel fijn bij schetsen en is gemakkelijk weer uit te gummen. Het vlekt ook wat minder. Ik moet mijn potloodlijnen toch weer uitgummen als ik met waterverf werk.

Dit waren mijn favorieten van afgelopen maand/maanden. Vinden jullie het leuk als ik zo'n artikel weer vaker doe?

2 opmerkingen:

  1. Fijne favorieten. :) De woonkamer ziet er echt al heel mooi uit! Ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn.
    Fijn weekend nog! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen