vrijdag 28 augustus 2015

Review Essence the gel nail polish basecoat

Het was weer eens zover: mijn basecoat was op! Elke keer is dit weer een ramp, want ik gebruik het liefst de basecoat van Essie en die is niet bepaald goedkoop in de Nederlandse winkels. Dit keer besloot ik toch maar weer eens een andere (goedkopere) basecoat uit te proberen en nam de Essence the gel nail polish basecoat mee. Om eerlijk te zijn had ik hier geen goeie hoop op. Ik had al eens een topcoat van Essence geprobeerd en dit was 1 grote ramp, maar bij gebrek aan beter waagde ik het er toch maar op. Is deze basecoat mij goed bevallen?

Allereerst: Waarom draag ik een basecoat? 
Een basecoat dient om je eigen natuurlijke nagels te beschermen tegen de gekleurde nagellak. Sommige nagellakken (vooral felle en donkere kleuren) willen wel eens in je nagel trekken als je ze langer draagt. Soms zelfs na een paar uur al als je pech hebt! Dit is lastig weer uit je nagels te krijgen en ik wil mijn natuurlijke nagels daar tegen beschermen. Basecoat is doorzichtig en maakt ook dat de nagellak beter hecht aan je nagel. Het is niet hetzelfde als een topcoat! Een topcoat is bedoeld om over je nagellak te dragen en is glad en glanzend, basecoat draag je onder je nagellak en is een beetje ruw zodat de nagellak hecht. 
De Essence the gel nail polish basecoat is eigenlijk bedoeld om te gebruiken in combinatie met de gel nagellaken en topcoat van Essence.  Dit is geen gel nagellak waarbij je een lamp hoeft te gebruiken om de lak uit te harden. Bij deze basecoat is dat dan ook niet nodig. Het geeft alleen een gel effect en beloofd langer te blijven zitten. De basecoat is doorzichtig maar heeft een licht blauwe gloed. Waarom dit is weet ik niet, maar het laat je natuurlijke nagels er wel iets witter uit zien. Handig als je nagels wat verkleurt zijn dus, maar over het algemeen doe ik er toch gelijk een gekleurde nagellak overheen. Ondanks dat het een gel effect basecoat is is de lak niet dik. Hier ben ik erg blij mee. Het smeert goed uit en is niet stroperig. Wel voelt de structuur van de lak een beetje gek als hij opdroogt. Een beetje als gel denk ik. Een rubber achtig laagje. 

En dan nu: blijft mijn nagellak beter zitten en zijn mijn nagels niet verkleurt? 
Ja en ja! Ik was blij verrast door deze basecoat! Mijn nagellak bleef veel langer zitten dan normaal (wel langer dan een week!), iets wat mij meteen opviel na de eerste keer dragen. Ook zijn mijn nagels niet verkleurd wat erg fijn is. Mijn Essie basecoat beschermde mijn nagels niet altijd 100% tegen verkleuring, maar was erg voedend voor mijn nagels. Deze basecoat is niet voedend zover ik weet, maar hij doet wel precies wat hij beloofd. Een prima budget basecoat dus! Ook vond ik dat de lak snel droogt en heel gelijkmatig verdeeld over de nagel. 

Alleen maar positief dus! Ik zou deze basecoat zeker niet voorbij lopen in de winkel. Je kunt Essence producten bij Kruidvat kopen voor € 2,59 en bevat 8ml. Misschien moet ik de basecoat van deze lijn ook maar eens een kans geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen