dinsdag 18 augustus 2015

Summer Drawings

Ik ben 2 weekjes op vakantie geweest en heb hier zoveel getekend en geschilderd dat ik jullie dit graag in een apart artikel laat zien. Even niet op een zondag, maar dat is hopelijk niet erg. Zet je schrap, want t is best wel veel voor mijn doen. Waar ik normaal 2 tekeningen in een week maak zijn het er nu veel meer!

 Allereerst dit meisje. Hiervan maakte ik de schets al voordat ik op vakantie ging, maar op de bestemming heb ik dit verder uitgewerkt en ingeschilderd. De handen waren een beetje lastig, maar voor de rest vind ik dit best leuk geworden. Ik heb er niet teveel over nagedacht en gewoon gedaan, dat is ook wel eens lekker.
Deze illustratie vond ik ook best leuk geworden. Ik vind vooral de houding leuk. Eerst wist ik niet goed wat ik met de achtergrond moest, maar mijn vriend zei dat ik wat een dromerige omgeving moest schilderen. Alsof je in een droom wegvalt. Ik heb dat zo wat proberen vast te leggen. Ik vond het zo best dromerig. 
 Weer 1 waarbij ik wat heb geĆ«xperimenteerd met de achtergrond. Ik vond haar op 1 of andere manier wel artistiek over komen, deze verfvlekken passen daar wel bij. En zo'n groot bos krullen tekenen blijft leuk.

 Deze kabouter is wat een andere stijl dan wat ik de laatste tijd maak, iets simpeler qua vormen. Soms is het fijn om even compleet iets anders te doen. Ik vind zijn broek wel leuk en zijn gezichtje. Toen ik begon met schilderen (lees; een paar maand geleden) tekende ik veel illustraties in wat een kinderboek stijl. Dit past daar wel bij.
Tsja, je ligt op t strand.. Dan teken je zoiets. Ik weet niet zo goed wat ik van deze illustratie moet vinden. Het is niet mn beste werk, er mist nog iets, maar ik heb me wel vermaakt. Het weergeeft wel wat het gevoel dat ik op dat moment had.
 Dit tekende ik op een dag die regenachtig zou worden. Toen ik later die ochtend naar buiten ging was het alweer droog en was er niks aan de hand. We konden zelfs nog lekker in de tuin liggen te zonnebaden. Het is wel een leuke illustratie geworden vind ik zelf. Vooral haar expressie en de kleding vind ik leuk. De achtergrond vlekte een beetje omdat achteraf t papier nog te nat was, maar ach.. het is regen..
Een oefening om 1 karakter in verschillende houdingen en expressies te tekenen. Dit is moeilijker dan je zou denken. En het is een jongen! Ik teken eigenlijk te weinig jongens. Wederom doet dit me wel een beetje denken aan de illustraties die ik in het begin maakte. 
En als laatste weer een experimentje. Ik vind haar kapsel wel leuk geworden en de kleur keuze ook! Sproeten is iets wat niet helemaal lukte.. maar goed, oefening baart kunst toch?

Dit was het dan! Mijn zomer schilderingen. Vanaf nu gaan we weer gewoon Illustration Sundays doen hoor, maar hopelijk vonden jullie dit niet erg voor een keer. Nog ongeveer 5 bladzijdes en mijn Moleskine boekje is vol. Lijkt het jullie leuk om hier een video over te zien als hij vol is? Ik bestel binnenkort alvast een nieuwe.

6 opmerkingen:

  1. Echt gave tekeningen weer zeg!
    Ik vind nummer 2 (het dromerige meisje) en nummer 6 (meisje met de paraplu) het leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik denk dat ik die zelf ook het leukst vind

      Verwijderen
  2. Wat een leuke tekeningen! En wat knap dat je dit allemaal kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen