dinsdag 25 augustus 2015

What's on my Ipad (mini)?

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een Ipad mini. Iets wat ik al langer wilde, maar heel erg over twijfelde. Ik heb tenslotte al een laptop, dus is het dan echt nodig? Eigenlijk niet natuurlijk, maar toch ben ik erg blij dat ik het toch gekocht heb. Ik gebruik zelf nooit een telefoon en berichtjes even snel lezen doe ik niet zo snel op mijn laptop. Nu kan ik lekker internetten in bed, youtube filmpjes kijken, berichtjes beantwoorden en natuurlijk blogs lezen. Ook heb ik een hele hoop apps waar ik fan van ben. Vandaag laat ik jullie zien wat ik op mijn Ipad (mini) heb staan.

Ik heb destijds gekozen voor de Ipad mini 2 (met retina scherm) dit omdat ik een gewone ipad toch wat te groot vond en ik de mini beter in mn hand vind liggen. Zo kan ik er gemakkelijk boeken op lezen zonder dat het formaat oncomfortabel is. Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van dat het formaat te klein is in bepaalde situaties dus eigenlijk bevalt dit heel erg goed. Ook fijner om mee te nemen ergens naar toe.
Als eerste heb ik natuurlijk de standaard apps van Apple erop te staan. Ik gebruik de app foto's veel, de camera natuurlijk maar ook Ibooks om boeken te lezen en notities om dingen bij te houden. Ook de agenda van Apple vind ik erg handig. Verder heb ik de basic social media apps erop, zoals Facebook, messenger en instagram. Voor instagram heb ik alleen een handige Ipad versie gevonden! De instagram app is namelijk officieel alleen bedoeld voor op je mobiel. Nu kun je hem wel gewoon gebruiken op de Ipad maar zelf gebruik ik Padgram. Deze app vind ik persoonlijk veel mooier. Je hebt een heel handig overzicht met alle foto's en ik vind het fijner scrollen door hashtags. Het enige nadeel is dat je geen foto's kunt uploaden, daarom heb ik de originele instagram app er ook nog op te staan. 
Padgram
Verder ben ik momenteel erg fan van de app Periscope. Hiermee kun je livestreams volgen van mensen. Ik volg een paar mensen die illustraties maken. Het is heel erg leuk om een melding te krijgen dat er weer iemand live is en ik lekker kan volgen hoe iemand anders zit te schetsen of tekenen. Zoveel inspiratie krijg je daarvan! Soms teken ik zelf dan mee. Je kunt ook chatten met die mensen, maar meestal doe ik dat niet. Ik kijk gewoon mee. Het is niet alleen voor mensen die tekenen, ook gewone live streams kun je volgen, maar zelf vind ik dat wel het leukst.
Periscope
Ook gebruik ik Pinterest veel voor inspiratie. Soms kijk ik wel eens op pinterest via mijn laptop, maar de app vind ik toch fijner. Zo kan ik overal waar ik ben op Pinterest kijken. Dit doe ik wel eens voor het slapen gaan of als ik net wakker wordt. Slechte gewoonte eigenlijk, want vervolgens val ik niet meer in slaap omdat ik vol zit met inspiratie haha.
Pinterest
De volgende app is een app die mijn vriend en ik samen gebruiken. Namelijk Wunderlist. Hierop kun je allemaal lijstjes maken en die synchroniseren met je telefoon, tablet of laptop. Zo maken mijn vriend en ik hier onze boodschappenlijstjes en to do lijstjes op. Ik kan dan makkelijk iets toevoegen op mijn ipad en vervolgens krijgt mijn vriend dit dan ook op zijn telefoon te zien. Als je dan vervolgens naar de supermarkt gaat hoef je het alleen even af te vinken (op te klikken) en klaar. Zo vergeten we nooit wat. Ik heb zovaak dat halverwege de week mij iets te binnen schiet wat ik moet onthouden, maar op losse blaadjes raak ik dat zo kwijt. Via de app is dit allemaal heel makkelijk geregeld.
Wunderlist
Ook maak ik veel gebruik van de Netflix app, dit spreekt voor zich lijkt mij. Lekker series en films kijken in bed. Of wanneer mijn vriend iets op de tv kijkt en ik dat niks aan vind kan ik gewoon mijn Ipad erbij pakken.
Netflix
Spelletjes speel ik niet zo vaak op mijn Ipad. Ik heb er wel een aantal die ik heel erg leuk vind. 1 daarvan is Monument Valley. Dit is een super leuk puzzel spel. Je moet de weg vinden elke keer door dingen te draaien en in andere perspectieven te zien. Helaas geen gratis app, maar zeker wel de moeite waard. Andere spelletjes die ik wel eens speel zijn plants vs Zombies, Limbo, alphabear, world of goo en badland.
Monument Valley
Ik gebruik ook 2 apps om comics op te lezen. 1 daarvan is Tapastic. Hier heb ik eerder al eens een artikel over geschreven. Je kunt hierop gratis comics lezen die andere mensen gemaakt hebben. Comics volgen of dagelijks 5 kleine stripverhaaltjes lezen. Erg leuk om te doen. Ik volg zelf de comic 'Bear' van Bianca Pinheiro. De andere app is Chunky, hier kun je comics op zetten via itunes. Ik lees op t moment de adventure time comics, maar andere favorieten zijn 'Nimonia' en 'Anya's Ghost'.
Tapastic
Chunky
Zoals je kunt zien maak ik veel gebruik van mijn Ipad. Eigenlijk nog vaker dan mijn laptop tegenwoordig. Natuurlijk heb ik nog wel meer handige apps op mijn Ipad staan, maar dit zijn mijn favorieten. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien wat voor apps ik geïnstalleerd heb. Wat zijn jouw favoriete apps? Nog aanraders?

4 opmerkingen:

  1. Leuke apps! en leuk hoesje ;). Zelf gehaakt?
    Heb zelf net hyperlapse van Instagram ontdekt, ben er echt fan van. Kun je mooie sfeerfilmpjes mee maken :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, inderdaad zelf gehaakt :) Iets wat ik niet snel nog een keer doe haha, het was heel veel werk! Ik zal die app voor instagram ook eens opzoeken. Bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  2. Leuke post! Ik vind zelf Bloglovin' fijn om op m'n ipad te lezen omdat je makkelijk naar de volgende post kan. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, misschien moet ik dat ook maar eens proberen op mijn ipad. Lijkt me op zich wel handig!

      Verwijderen