woensdag 16 september 2015

Autumn essentials

Het is bijna herfst! We zullen nu toch echt afscheid moeten nemen van de zomer. Gelukkig vind ik dat helemaal niet erg, want de herfst brengt ook weer genoeg leuke dingen met zich mee. Vandaag deel ik met jullie wat volgens mij herfst 'essentials' zijn. Dingen die je echt 'nodig' hebt om de herfst goed door te komen. Stiekem zijn het ook dingen die ik heel erg leuk vind.

Als eerste kan ik echt niet zonder warme pyjamas. Ik heb het s nachts snel koud en vind het heerlijk om in een pyjama te slapen. Ook lekker warm voor s avonds op de bank of wanneer je thuis komt en helemaal nat geregend bent! 

Zonder thee kan ik ook echt niet. Wederom om op te warmen, maar ook omdat het zo lekker is. Mijn favorieten zijn de herfst storm thee van Pickwick en Dutch blend. Een beetje honing voor de dagen dat je last van je keel hebt, want virussen en verkoudheid hoort er helaas ook een beetje bij..

Ik draag best vroeg in het jaar al een sjaal. Vooral lange sjaals vind ik erg fijn. Die je meerdere keren om je nek kunt slaan. Draag er een warme beanie/muts bij en een dikke jas en je zult het niet meer zo snel koud hebben!

Tsja, we moeten realistisch zijn.. In de herfst regent het veel. Vooral hier in Nederland natuurlijk. Dus een goeie paraplu is geen overbodige luxe. Op de fiets minder handig, maar als je wandelt kun je bijna niet zonder.

Wat ik ook erg leuk vind aan de herfst zijn pompoenen! Dat staat altijd zo mooi en gezellig in huis. Ik heb nog nooit pompoen gegeten moet ik bekennen, dus of het lekker is weet ik niet, maar voor de sier vind ik ze erg leuk!

En dekentjes gebruik ik eigenlijk het hele jaar door haha. Lekker voor op de bank, maar als het s avonds kouder wordt dan kan ik helemaal niet meer zonder. Ik heb altijd koude voeten dus fleecedekens zijn dan wel prettig.

En natuurlijk warme chocolademelk! Het liefst met slagroom! Heerlijk.

Ik heb er zin in! Lekker warm binnen zitten en naar het bos gaan. Leuke films kijken en stampot eten. Na zo'n mooie zomer kijk ik ook altijd wel weer uit naar het volgende seizoen. En met deze items ben ik in ieder geval goed voorbereid. Wat zijn jouw herfst essentials? 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er ook wel zin in! Vooral na het zien van jouw leuke tekeningetjes :D!
    Kom maar op met die herfst!

    BeantwoordenVerwijderen